هکر‌ها یک قدم به جیلبریک پلی استیشن 5 نزدیک شدند

سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گروه هکری مشهوری ادعا کرده است که به پیشرفت‌های قابل توجهی در جیلبریک و هک کامل کنسول پلی استیشن 5 دست پیدا کرده است.
تبلیغات

گروه Fail0verflow، گروه هکری مشهوری است که در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) موفق شد به سیستم امنیتی پلی استیشن 3 دست پیدا کند؛ حالا این گروه ادعا می‌کند که گام‌های بزرگی را برای جیلبریک کردن پلی‌استیشن 5 برداشته است و دو اکسپلویتی خصوصی برای دسترسی به سیستم امنیتی پلی استیشن 5 پیدا کرده است.

به گزارش ورج، این گروه اعلام کرده است که تمامی کلید‌های روت این کنسول را در اختیار دارد و می‌تواند به کمک آن‌ها سیستم‌عامل پلی استیشن 5 را جیلبریک کند.

 fail0verflow

توییتی را منتشر کرد که شامل تصویری از تنظیمات دیباگ روی کنسول پلی استیشن 5 می‌شد. با این وجود، وی اعلام کرده است که قصد ندارد راه دستیابی به این تنظیمات را عمومی کند. علاوه‌براین، اندی نگوین، مهندس امنیتی گوگل (داستان برند گوگل) نیز روز یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در توییتی تصویری از منوی تنظیمات دیباگ کنسول پلی استیشنی از این سری را منتشر کرد:

Andy Nguyen

این دو اکسپلویت از آن جهت اهمیت دارند که می‌توانند دسترسی قابل توجهی به نرم‌افزار پلی استیشن 5 را فراهم کنند. این گروه هکری می‌تواند به‌طور بالقوه با رمزگشایی سیستم‌عامل این کنسول و به کمک مهندسی معکوس، روی این دستگاه لینوکس، شبیه‌سازها یا حتی بازی‌های غیرقانونی کنسول‌های قدیمی تر سونی را نصب کنند.

بدیهی است که سونی در کنار محکوم کردن این اقدامات، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش این اکسپلویت‌ها و از بین بردن آسیب‌پذیری‌های موجود خواهد کرد.

دسترسی به این دو اکسپلویت در حال حاضر تغییری زیاد یا ناگهانی برای دارندگان پلی استیشن 5 ایجاد نمی‌کند و به نظر می‌رسد که هکر‌ها هم تصمیمی برای منتشر کردن جزئیات این هک ندارند.

نگوین در این باره اعلام کرد است که برنامه‌ای برای افشای هک خود ندارد و Fail0verflow نیز قصد ندارد تا زمان اصلاح این موضوع توسط سونی، راه دستیابی به این تنظیمات را به صورت عمومی منتشر کند. پس به احتمال زیاد، این پیشرفت‌ها تغییراتی اساسی در پلی استیشن 5 ایجاد نخواهند کرد.

شما درباره هک کردن پلی استیشن 5 چه دیدگاهی دارید؟ آیا هکرها درنهایت موفق می‌شوند این کنسول را جیلبریک کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات