استیو وزنیاک: تفاوت خاصی بین آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ با نسل‌های گذشته وجود ندارد

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل در جدیدترین اظهارات خود می‌گوید که با تهیه آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ تفاوت خاصی را با نسل‌های گذشته تجربه نکرده است.
تبلیغات

اپل چندی پیش خانواده آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ رونمایی و روانه بازار کرد؛ محصولاتی که تغییر درخورتوجهی را در مؤلفه‌های طراحی تجربه نمی‌کنند و دواقع بر همان زبان طراحی نسل گذشته استوار هستند. به‌طور کلی، اپل زبان طراحی محصولاتش را بسیار دیر تغییر می‌دهد و همین موضوع انتقاداتی را به‌همراه دارد و برخی مواقع ادعا می‌شود که این شرکت در حال کنترل و محدود کردن فناوری‌های جدید است.

اکنون استیو وزنیاک، هم‌بنیان‌گذار اپل نیز به‌نوعی از سیاست اپل انتقاد کرده است. وی در بخشی از سخنانش می‌گوید که آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ را تهیه کرده و هنگام استفاده تفاوت خاصی مشاهده نکرده است. وزنیاک خاطرنشان می‌کند که از لحاظ نرم‌افزاری گوشی‌های جدید با مدل‌های چند سال پیش یکسان هستند؛ اما در حقیقت این را نمی‌توان ضعف خواصی درنظر گرفت؛ چراکه گوشی‌های قدیمی نیز می‌توانند از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند. بااین‌حال، احتمالا منظور وزنیاک تغییرات کم در به‌روزرسانی های نرم‌افزاری است.

همان‌طور که گفته شد، هر چهار گوشی از خانواده آیفون ۱۳ تغییرات بنیادی زیادی را تجربه نمی‌کنند. گوشی‌های مذکور قدرت پردازشی‌شان را از تراشه قدرتمند A15 Bionic می‌گیرند که به‌طور درخورتوجهی سریع‌تر از رقبا است؛ اما می‌توان آن را تنها نسخه بهبودیافته تراشه A14 توصیف کرد. مشخصات دوربین تا حد زیادی یکسان باقی مانده، اما اندازه حسگرها افزایش یافته است که نور بیشتری را جذب و متعاقبا تصایر بهتری را ثبت می‌کند. مدل‌های جدید همچنین شارژدهی بهتری را ارائه می‌دهند و مدل‌های پرو اکنون به نمایشگر LTPO مجهز شده‌اند که با بهره‌گیری از فناوری پروموشن نرخ نوسازی تطبیقی محتوا تا ۱۲۰ هرتز را به ارمغان می‌آورند. جز این موارد، تغییر خاصی برای ارتقا وجود ندارد.

اپل واچ جدید نیز نسبت به سری ۶ ارتقای بسیار کمی را تجربه می‌کند و درواقع مهم‌ترین ویژگی آن به نمایشگر بزرگ‌تر و بادوام‌تر مربوط می‌شود. بااین‌اوصاف، وزنیاک توانایی مسدود کردن محتوای اسپم و شیوه‌های حفظ حریم خصوصی اپل را ستایش می‌کند و ظاهرا یکی از طرفداران متعصب اپل واچ است. وزنیاک همچنین از تغییر نام فیسبوک نیز به‌شدت انتقاد می‌کند. وی در این‌باره می‌گویید:

ما (اپل) شرکتی هستیم که در واقع توانستیم نام خود را حفظ کنیم.

با گذر از انتقادات، به‌نظر می‌رسد که سال آینده میلادی اپل قصد دارد نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را با تغییرات درخورتوجهی همراه کند و ظاهرا یکی از تغییرات محتمل به حذف بریدگی از قسمت فوقانی نمایشگر آیفون‌ها و استفاده از حفره مربوط می‌شود. خانواده آیفون ۱۴ احتمالا شامل بیشترین بازنگری در اِلِمان‌های طراحی طی چند نسل گذشته خواهد بود. به گفته مینگچی کو، اپل برای مجموعه آیفون ۱۴، چهار مدل گوشی در دو ابعاد ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته که به معنی پایان دادن به تولید مدل مینی با ابعاد ۵٫۴ اینچی است.

اعتقاد بر این است که اپل در مدل‌های پرو به جای بریدگی زمخت موسوم به ناچ، از یک طرح حفره برای پنهان کردن آرایه دوربین سلفی بهره خواهد گرفت و از قرار معلوم، اجزای فیس آی‌دی به زیر نمایشگر منتقل خواهند شد. همچنین این امکان وجود دارد که مدل‌های رده‌بالاتر دارای بدنه تیتانیوم و سیستم حرارتی محفظه بخار (VC) باشند. به‌طور مشابه، شایعه‌شده است که اپل واچ سری ۸ بازطراحی خواهد شد و همچنین ممکن است برخی از حسگرهای بیولوژیکی جدید را نیز دریافت کند که احتمالا آن را به یک دستگاه پوشیدنی بسیار محبوب تبدیل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات