ساعت هوشمند و ایرباد پوکو؛ آیا این شرکت اکوسیستم خود را راه‌اندازی می‌کند

یک‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
طبق اعلام پوکو، این شرکت قصد دارد در ۲۰۲۲ محصولات اکوسیستم انحصاری خود را گسترش بدهد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد در حال حاضر هر برند گوشی هوشمند دارای اکوسیستمی از گجت‌ها است، از اپل و سامسونگ گرفته تا شیائومی و ریلمی. از نظر تئوری، این اکوسیستم‌ها وفاداری به برند ایجاد می‌کنند و تجربه یکپارچه‌تری را به کاربران ارائه می‌دهند. اکنون پوکو نیز این سیاست را در پیش گرفته و سعی دارد اکوسیستم خاص خود را ایجاد کند تا طرفداران بیشتری داشته باشد.

به گزارش Android Authority، این شرکت در مصاحبه خود با این خبرگزاری اعلام کرده است که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ محصولات اکوسیستم خود را گسترش دهد. در ادامه بیشتر درباره تصمیم پوکو صحبت می‌کنیم.

طرحی برای آینده پوکو

این مسئله خیلی تعجب‌آور نیست، زیرا کاملا انتظار می‌رفت که پوکو نیز وارد این بخش از دنیای فناوری شده و سعی کند محصولات مختلفی تولید کند. علاوه‌براین، اوایل امسال احتمالا اولین گجت اکوسیستم پوکو را با نام Poco Pop Buds در فهرست دریافت گواهی دیده باشیم؛ این ایرباد همان Redmi TWS است که نام آن را تغییر داده‌اند.

کوین کیو، رئیس پوکو گلوبال به Android Authority گفت:

همیشه فکر می‌کنیم گوشی هوشمند به همراه اینترنت اشیاء، یک استراتژی کلیدی برای ما است.

عقیده رئیس پوکو گلوبال این سؤال را برای ما مطرح می‌کند که در ابتدا قرار است چه محصولات دیگری از این شرکت ببینیم. رئیس بخش بازاریابی محصولات پوکو درحالی‌که می‌گوید «در ساخت محصول هیچ محدودیتی وجود ندارد» به این سؤال پاسخ می‌دهد:

من فکر می‌کنم زمانی که با محصولات اکوسیستمی وارد بازار می‌شویم، هنوز باید به فلسفه برند و فلسفه محصول خود نزدیک بمانیم. بنابراین، برای شروع باید قدم‌های امن‌تری برداریم تا بتوانیم این مسیر راه آغاز کنیم.

این مسئله نشان می‌دهد که دستگاه‌هایی مانند گجت‌های صوتی، پوشیدنی‌ها (مانند ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند) و پاوربانک‌ها می‌توانند اولین محصولات اکوسیستم پوکو باشند.

اما آیا می‌توانیم روزی را ببینیم که این شرکت چیزی شبیه به تبلت ارائه دهد؟ اکنون زمان خوبی برای انجام این کار به نظر می‌رسد، زیرا به دلیل همه‌گیری کرونا فروش تبلت افزایش یافته است. اما رئیس بازاریابی پوکو مخالف است:

بله، تبلت‌ها در یک سال و نیم گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا موفقیت زیادی به دست آورده و به بخش بزرگی در صنعت تبدیل شده‌اند. اما از آن‌جایی که این بخش اکنون بزرگ‌تر و حتی شلوغ‌تر شده، ورود به آن حتی سخت‌تر از گذشته است.
پوکو/ Poco

وضعیت کنونی گوشی‌های هوشمند پوکو

علاوه‌بر تلاش‌های پوکو برای داشتن اکوسیستم خود، این شرکت همچنین برای عرضه M4 پرو آماده می‌شود و انتظار می‌رود این دستگاه از جانشین خوبی برای M3 پرو بوده و راه آن را ادامه دهد. پیش‌تر بعضی از مشخصات این محصول جدید را از طریق سایت‌های ارائه‌دهنده گواهی مشاهده کرده‌ایم، اما قیمت این گوشی هوشمند چقدر است؟ دهان رئیس بازاریابی پوکو درباره این موضوع قرص بود اما به این مسئله اشاره کرد که قیمت M4 پرو «تقریبا در همان محدوده» نسل پیشین خواهد بود. پوکو M3 پرو با قیمت اولیه ۱۸۰ یورو (۲۰۹ دلار) به بازار عرضه شد.

این شرکت همچنین به دنبال تمایز بیشتر خود با شیائومی و ردمی از نظر نرم‌افزاری است. کیو می‌گوید اکنون لانچر پوکو روی MIUI استفاده می‌شود، اما شرکت در حال بررسی ویژگی‌های بیشتر در بخش سفارشی‌سازی آن است. دستگاه‌های پوکو MIUI را با یک لانچر متفاوت اجرا می‌کنند، اما این شرکت در فکر اصلاح موارد بیشتری است.

او گفت:

ما به دنبال افزودن ویژگی‌های ویژه منحصر‌به‌فرد بیشتری در آینده هستیم.

وی همچنین درباره مسائلی مانند اپ‌های از پیش نصب‌شده (مانند Poco Community) و زیبایی‌شناسی متفاوت محیط نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند پوکو صحبت کرد و گفت این موارد می‌توانند محیط نرم‌افزاری محصولات این شرکت را با طراحی‌های سخت‌افزاری آن همسو کنند.

یکی دیگر از ترندهای پرطرفدار در یک سال و نیم گذشته، حرکت برندهای بزرگ اندروید برای پذیرش سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل بوده است. شیائومی به‌طور خاص اعلام کرد که سری 11T آن سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عاملی و چهار سال پچ امنیتی دریافت خواهد کرد.

اما به نظر نمی‌رسد که پوکو برنامه‌ای برای پیوستن به این ترند را داشته باشد. رئیس بازاریابی محصول پوکو می‌گوید بهتر از است زیاد منتظر اعمال این سیاست در آینده‌ای نزدیک روی محصولات این شرکت نباشیم. وی در این باره توضیح داد:

در حال حاضر ما هنوز در حال بحث و گفت‌وگو با تیم MIUI درباره اینکه آیا می‌توانیم بخشی از این طرح باشیم، هستیم. اکنون نمی‌توانم چیزی در مورد سه به‌علاوه چهار [سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۴ سال پچ‌ امنیتی] بگویم، ما همچنان سیاست دو به‌علاوه سه را برای همه دستگاه‌هایمان اعمال می‌کنیم.

پوکو همچنین در سال ۲۰۲۱ گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ را عرضه نکرد و به جای آن، گوشی پوکو F3 را با اسنپدراگون ۸۷۰ به فروش رساند. وی دلیل این حرکت را نیز توضیح داد:

پس از آزمایش‌های داخلی با بسیاری از مدیران R&D و محصولاتمان، متوجه شدیم که اسنپدراگون ۸۶۵ سال گذشته یک تراشه شگفت‌انگیز بود و از نظر عملکرد، پایداری و سیستم خنک‌کننده عالی عمل کرد. همچنین ۸۷۰ توانست همه آن ویژگی‌های عالی را حفظ کند و حتی بهتر شود. هنگامی که برخی اولین دستگاه‌های پرچم‌دار اندرویدی ۸۸۸ را به بازار عرضه کردند، نگرانی اصلی داغ شدن بیش از حد دستگاه و مصرف انرژی بود.

کیو اضافه کرد که یکی دیگر از دلایل مهم عدم استفاده پوکو از اسنپدراگون ۸۸۸ در سال ۲۰۲۱ قیمت بالای آن بود. او احتمال استفاده از جانشین اسنپدراگون ۸۸۸ در سال ۲۰۲۲ را رد نکرد. البته هنوز این مسئله تأیید نشده و باید برای به دست آوردن اطلاعات کافی، بیشتر صبر کنیم.

نظر شما همراهان زومیت درباره اکوسیستم پوکو چیست؟ به نظر شما آیا ساعت هوشمند می‌تواند اولین گجت وارد شده در این اکوسیستم باشد؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات