قابلیت «عبارات سریع» به دستیار صوتی گوگل می‌رسد

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با قابلیت «عبارات سریع» ارتباط با دستیار صوتی گوگل از همیشه سریع‌تر می‌شود.
تبلیغات

اگر از کاربرانی باشید که برای برنامه‌ریزی روزانه، ارسال پیام و کارهای مختلف دیگر از دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کنند، احتمالا با جمله «هی گوگل» آشنا هستید. این جمله‌ای دستوری است که برای فعال‌سازی گوگل اسیستنت استفاده می‌شود. البته به‌نظر می‌رسد شرکت توسعه‌دهنده آن در حال اعمال تغییراتی است که باعث می‌شود دیگر برای سپردن کار جدیدی به دستیار خود، به صداکردن آن نیازی نداشته باشید.

به‌گزارش android authority، دستیار صوتی گوگل در حال دریافت قابلیت «عبارات سریع» است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون گفتن «هی گوگل» با آن ارتباط برقرار کنند. همان‌طورکه در ماه سپتامبر توضیح داده شد، عبارات سریع به اسیستنت اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کلمه کلیدی به دستورها واکنش نشان دهد. به‌طور خاص، XDA-Developers توضیح می‌دهد که چگونه این دستورها می‌توانند به‌اندازه‌ی یک کلمه برای کنترل تماس‌ها یا زنگ‌های هشدار کوتاه باشند. به‌عنوان مثال، کاربران می‌توانند برای پاسخ‌گویی به تماس‌های تلفنی، دستور «پاسخ» یا «رد» را بدهند، بدون اینکه نیاز باشد پیش‌ازآن دستیار صوتی گوگل را فراخوانی کنند. درباره‌ی آلارم‌ها نیز همین امر صادق است. تنها کافی است عبارات «توقف» را بگویید تا هشدار قطع شود. گفته می‌شود گوگل در حال برنامه‌ریزی چندین فرمان دیگر برای کنترل موسیقی، تایمر و موارد مربوط به خانه هوشمند، یادداشت‌برداری و یادآوری است.

این قابلیتی عالی برای کسانی است که به‌دنبال کنترل صوتی سریع‌تر هستند یا دوست دارند هنگامی که دستگاه از آن‌ها دور است، بتواند دستورها را به‌خوبی انجام دهد. البته ممکن است هنگامی که تلفن شما در حال زنگ‌خوردن است و فردی از آن سر اتاق می‌گوید لطفا تلفن را جواب دهید، دستیار صوتی به‌اشتباه این دستور را اجرا کند. به‌طور کلی، به‌نظر می‌رسد این قابلیت جدید باید با مهارت بیشتری استفاده شود تا کارایی بهتری داشته باشد.

همچنین، ممکن است این تغییرات برای کسانی که عادت دارند دستیار صوتی‌شان را با عبارت «هی گوگل» صدا کنند، کمی اذیت‌کننده باشد. به‌تازگی، نظرسنجی‌ای نشان داده است سه فرد از هر چهار نفری که از دستیار صوتی استفاده می‌کنند، هنگام صحبت‌کردن از عبارات «لطفا» و «ممنونم» استفاده می‌کنند؛ درنتیجه شاید کوتاه‌شدن دستورها به یک کلمه برای آن‌ها اتفاق جذابی نباشد و نتوانند راحت با دستیار صوتی خود ارتباط بگیرند. این‌ها مسائلی هستند که می‌توانند قابلیت جدید گوگل را کمی محدود کنند.

میشال رحمان از XDA خاطرنشان می‌کند که این ویژگی در Pixel 3 XL با اندروید ۱۲ بتا کشف شده است؛ اما گوگل هنوز دردسترس‌بودن این ویژگی را رسما اعلام نکرده است. با این اوصاف، احتمالا می‌توان انتظار داشت که عبارات سریع در هفته‌های آینده به دستگاه‌های بیشتری راه پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات