تیک‌تاک چالش خطرناک دیگری را نیز ممنوع کرد

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از گزارش‌های منتشر‌شده از آسیب‌رسیدن به بعضی کاربران هنگام انجام «چالش جعبه شیر»، تیک‌تاک انتشار پست‌های مربوط به آن را ممنوع کرد.
تبلیغات

بازهم چالشی دیگر و مردمی که بدون در‌نظر‌گرفتن سلامتی‌شان آن را دنبال می‌کنند. این اولین‌بار نیست که تیک‌تاک به‌دلیل خطر احتمالی چالشی، آن را ممنوع می‌کند. این بار نوبت به گزینه‌ای رسیده است که «چالش جعبه شیر» نام دارد. افرادی که این چالش را انجام می‌دهند، با استفاده از جعبه‌های شیر مثلث بزرگی درست می‌کنند و روی آن راه می‌روند. تنها تصور چنین حرکتی می‌تواند دلیل بن‌شدن این چالش را به‌وضوح مشخص کند. اکنون هشتگ‌های مربوط به چالش جعبه شیر در تیک‌تاک ممنوع شده‌اند.

به‌گزارش گیزمودو، ممکن است بعضی بگویند چنین چالشی چه خطر جدی برای فرد اجراکننده آن خواهد داشت. در پاسخ به آن‌ها باید گفت، در نظر بگیرید که استخوان‌های شما با استفاده از انرژی جنبشی کافی می‌توانند از جا در بروند یا حتی بشکنند. همچنین دکتر شاون آنتونی، جراح ارتوپدی در بیمارستان مونت‌سینای نیویورک، به واشنگتن‌پست گفت از نظر او افرادی در چالش جعبه شیر شرکت می‌کنند که برای «صدمات انتخابی» داوطلب شده‌اند و حتی ممکن است آسیب این چالش بیشتر از افتادن از نردبان باشد.

دکتر وندا رایت، جراح ارتوپد آتلانتا نیز به NBC News گفت که این چالش می‌تواند به صدمات جسمانی با پیامدهای مادام‌العمر منجر شود. برای نشان‌دادن اتفاقی که ممکن است برای شرکت‌کنندگان این چالش رخ دهد، در‌ادامه اسکرین‌شاتی از فردی (احتمالا افسر پلیس) را با شما به اشتراک می‌گذاریم که این کار را انجام داده؛ اما در میانه مسیر افتاده است. به‌نظر می‌رسد فردی به جعبه‌ شیرهای موجود لگد زده و همین مسئله باعث سقوط این فرد شده است.

چالش جعبه شیر تیک تاک

به‌دنبال انتشار گزارش‌های متعدد درباره آسیب جدی شرکت‌کنندگان این چالش، تیک‌تاک حذف ویدئوهای حاوی آن را شروع کرده است و کاربرانی که به‌دنبال چنین محتواهایی هستند، به صفحه قوانین این شبکه اجتماعی هدایت می‌کند.

سخن‌گوی این شرکت گفت:

تیک‌تاک محتواهایی را ممنوع می‌کند که اقدامات خطرناک را تبلیغ می‌کنند و آن‌ها را عادی جلوه می‌دهند. برای جلوگیری از چنین محتواهایی ویدئوهای مربوط به آن‌ها را حذف می‌کنیم و اگر کسی درباره آن‌ها جست‌وجو کند، به صفحه دستور‌العمل‌های انجمنمان هدایت می‌کنیم. ما همه را تشویق می‌کنیم که در رفتارشان، چه آنلاین و چه آفلاین، احتیاط کنند.جست‌وجوی دو هشتگ مربوط به چالش مذکور در تیک‌تاک، #milkcratechallenge و #cratechallenge، هیچ نتیجه‌ای را نشان نمی‌دهد و پیامی با این مضمون نمایش داده می‌شود: «این عبارت ممکن است مربوط به رفتار یا محتوایی باشد که دستورالعمل‌های ما را نقض می‌کند». تبلیغ تجربه‌ای ایمن و مثبت، اولویت اصلی تیک‌تاک است. برای کسب اطلاعات بیشتر، از شما دعوت می‌کنیم دستورالعمل‌های انجمن ما را مرور کنید.

البته باید این مسئله را در نظر گرفت که تا پیش از اقدام جدی تیک‌تاک، هشتگ‌های چالش جعبه شیر بیش از ۷۱ میلیون بازدید را به خود اختصاص داده بودند. پیش‌تر نیز چالش‌های دیگری در تیک‌تاک وایرال شده بودند که از آن‌ها می‌توان به عبور با چشمان بسته از خیابان و آتش‌زدن برف برای اثبات واقعی‌نبودن آن و چالش جمجمه‌شکن اشاره کرد که نام گزینه آخر خود خطرناک‌بودنش را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات