نهنگ اتریومی در حال بلعیدن NFTهای کریپتوپانک

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک نهنگ اتریومی بیش‌ از شش‌میلیون دلار برای خرید کریپتوپانک‌ها هزینه کرده است و هنوز دو قورت‌ و‌ نیمش باقی است.
تبلیغات

جمعه گذشته، فردی با پرداخت افزون‌بر شش‌میلیون دلار، بیش‌ از ۱ درصد NFTهای CryptoPunk را با قیمت‌هایی بین ۲۴ تا ۲۹ ETH خرید و همچنان نیز در حال خرید است. اگر در صف خریداران ان‌اف‌تی‌های کریپتوپانک منتظر بودید، بختتان برای خرید آن‌ها با قیمتی معقول بسیار کم شده است.

کریپتوپانک‌ها نوعی توکن غیرقابل‌معاوضه (NFT) برپایه بلاک چین هستند که از تصاویر پیکسل‌شده هشت‌بیتی با ظاهر منحصربه‌فرد تشکیل شده‌اند و هرکدام خصوصیات خاص خود را دارند. این تصاویر شامل ۱۰،۰۰۰ طراحی مختلف می‌شوند که در دسته‌بندی‌های متفاوت ازجمله فضایی، میمون، زامبی و انسان طبقه‌بندی می‌شوند.

نمونه‌هایی که ظاهر غیرانسانی دارند، بسیار محدودترند و همین امر قیمت آن‌ها را به‌طرز درخور‌توجهی تغییر می‌دهد. برای مثال، یک زامبی پانک با قیمت ۸۵۰ ETH معادل ۲/۰۸ میلیون دلار فروش رفته است؛ البته این تصویر هنوز رکوردار گران‌ترین کریپتوپانک نیست.

کریپتوپانک زامبی / Zombie Cryptopunk

مقاله‌ مرتبط:توکن غیر قابل معاوضه (NFT) چیست و چگونه می‌توان آن را خرید

هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث این آشفته‌بازار شده است. طبق گزارش New Yorker درباره باشگاه‌های NFT، گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk) کریپتوپانک شماره ۲۱۴۰ را با قیمت ۱،۶۰۰ اتریوم (معادل ۳/۷ میلیون دلار) خرید. چندی بعد، شخصی با پرداخت ۲،۲۵۰ اتریوم (معادل ۵/۴ میلیون دلار) کریپتوپانک شماره ۵۲۱۷ را ازآنِ خود کرد.

اگرچه ۱۰،۰۰۰ شخصیت پانک وجود دارد، بازارهای فروش مجدد نیز فعال است. از زمان ساخت این پانک‌ها در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) تاکنون، ۲۳۲،۰۰۰ اتریوم (معادل ۵۷۳ میلیون دلار) گردش مالی ایجاد شده است؛ البته خالی از لطف نیست که بدانیم این توکن‌های غیرقابل‌معاوضه در ابتدای کار، به‌رایگان به افراد خوش‌‌اقبال اهدا می‌شدند. در ۱۲ ماه گذشته، قیمت متوسط برای هرکدام از آن‌ها به ۲۲ اتریوم برابر با ۵۴،۰۰۰ دلار رسیده است. درحال‌حاضر، برای خرید یک پانک باید حداقل ۲۸/۹۹ اتریوم هزینه کرد.

درهرصورت، هنوز اطلاعاتی از نهنگی که ان‌اف‌تی‌ها را قورت داده است، در دست نیست؛ حتی پانک‌ها به کیف‌پولی ارسال شدند که گویی فقط برای ذخیره همین توکن‌ها ایجاد شده‌اند و هیچ‌ تاریخچه دیگری در تراکنش‌هایش وجود ندارد تا به‌واسطه‌ آن بتوان هویت احتمالی نهنگ را حدس زد. درنهایت، هنوز مشخص نیست چه‌ زمانی این نهنگ سیر خواهد شد و از بلعیدن پانک‌ها دست می‌کشد. علاوه‌براین، مقصد بعدی نهنگ نیز در هاله‌ای از ابهام است و نمی‌توان گفت خوراک بعدی او چه خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره خرید NFT و هویت‌های مانند کریپتوپانک چیست؟

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات