جدیدترین فناوری شارژ اوپو برای حفاظت بیشتر از باتری معرفی شد

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اوپو فناوری شارژی معرفی کرده است که ایمنی باتری هنگام شارژ سریع را حفظ می‌کند.
تبلیغات

اوپو به‌تازگی جدیدترین فناوری شارژ خود را معرفی کرده که هدفش اطمینان از ایمنی باتری در هنگام شارژ سریع است. این شرکت ادعا می‌کند که با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی خود، باتری پس از ۱۵۰۰ چرخه، تنها ۲۰ درصد از ظرفیتش را از دست می‌دهد که این میزان ۳۰۰ درصد بیشتر از الزامات باتری است.

به‌گزارش gsmarena، آغاز این فناوری جدید با سلول دورشته‌ای داخلی بوده که در‌واقع گروه‌بندی‌کردن دو سلول در یک محفظه باتری است. یک لایه پلیمری نیز وجود دارد که به دو سلول مذکور اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقل از یکدیگر کار کنند. تراشه تشخیص ایمنی باتری نیز وجود دارد که نیازی به توضیح‌دادن وظیفه آن نیست؛ اما اگر بخواهیم به‌طور خلاصه کارایی این قطعه مهم را توضیح دهیم، باید بگوییم که تراشه مذکور مسئول بررسی افت ولتاژ است و درصورت نیاز به بررسی بیشتر و تعویض باتری به شما هشدار می‌دهد.

این شارژ هوشمند نوید می‌دهد تا بهترین جریان شارژ را به‌صورت پویا برای انواع مختلف باتری و آداپتورهای شارژ ارائه دهد. همچنین، ادعا می‌شود که این فناوری می‌تواند بهترین جریان را با کمترین گرما فراهم کند. اکنون که صحبت از گرما شد، باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که اوپو می‌گوید موفق شده با استفاده از فیوزی با امپدانس پایین تولید گرما را نصف کند.

همچنین براساس اطلاعات منتشر‌شده، مشخص شده است که اوپو برای اولین‌بار نیترید گالیم را در مدار تلفن‌‌های هوشمند خود و احتمالا شارژرها) به‌کار می‌گیرد. نیترید گالیم مقاومت ولتاژ بهتری از سیلیکون ارائه می‌دهد و این ویژگی مسبب تولید شارژرهای کوچک‌تر می‌شود. همچنین، این ماده در انتقال جریان کارآمدتر است؛ بدین‌معنی که انرژی کمتری را به گرما تبدیل می‌کند.

درنهایت، اوپو ادعا می‌کند با استفاده از فناوری مذکور شارژ ۶۵ واتی اکنون ۲۰ درصد سریع‌تر است که می‌تواند تنها در ۳۰ دقیقه باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را کاملا شارژ کند. باوجوداین، اوپو درباره محصولات آینده‌ای صحبت نکرده است که از این فناوری در آن‌ها استفاده خواهد شد؛ بنابراین، باید منتظر اخبار جدید باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات