نوکیا سرویسی سازمانی بر پایه بلاک چین معرفی کرد

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا سرویسی بر پایه‌ی بلاک چین توسعه داده است که انتقال داده را به روش ایمن ممکن می‌کند. از این سرویس برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هم استفاده خواهد شد.
تبلیغات

نوکیا، بازیگر قدیمی صنعت موبایل، از راه‌اندازی بازار داده‌ی نوکیا (Nokia Data Marketplace) خبر داده است. سرویس جدید نوکیا از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند و برای سازمان‌ها توسعه داده شده است. به  گزارش کوین‌تلگراف، نوکیا می‌گوید این سرویس بلاک چین تراکنش داده و تجزیه‌و‌تحلیل آن را در داخل چارچوبی که بر پایه‌ی زیرساخت بلاک چین خصوصی و مجاز توسعه داده شده است ممکن می‌کند.

مشتریان نوکیا در صنایع مختلف می‌توانند در شبکه‌ی بلاک چین این شرکت مشارکت کنند تا از مزایای فناوری غیر متمرکز برای انتقال ایمن داده بهره بگیرند. در بخشی از بیانیه‌ی نوکیا می‌خوانیم «این سرویس جدید گستره‌ی وسیعی از استفاده‌‌های عمودی نظیر شارژ خودروی برقی، درآمدزایی از داده‌های محیط زیست و اتوماسیون زنجیره‌ی تأمین» ارائه می‌دهد و در حوزه‌های مختلفی نظیر حمل‌و‌نقل، بنادر، انرژی، شهرهای هوشمند و مراقبت‌های بهداشتی به کار می‌آید.

نوکیا می‌گوید بازار داده‌اش می‌تواند به دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های ارتباطی امکان بدهد شبکه‌های مشابهی توسعه بدهند. قائم‌مقام واحد ابری نوکیا می‌گوید این سرویس بینش تازه‌ای به مشتریان می‌دهد و از طریق ارائه‌ی مدل‌هایی برای پیش‌بینی وضعیت آینده درآمدهای اضافه‌ای به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود نوکیا افزون‌ بر انتقال داده و درآمدزایی، قصد دارد از طریق پروتکل‌های یاددهی سرویس جدیدش به پیشرفت‌هایی در حوزه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برسد.

نوکیا تنها شرکتی نیست که سرویس سازمانی مبتنی‌ بر بلاک چین توسعه می‌دهد. این بخش از بازار در سال ۲۰۲۰ رشد در خور توجهی تجربه کرد. رشد محسوس بخش سازمانی فناوری بلاک چین به‌طور مثبتی روی پرایس اکشن پروژه‌های فناوری دفتر کل غیر متمرکز (لجر) که در حال توسعه‌ی راهکارهای جدیدی هستند تأثیر گذاشته است. رمزارزهایی نظیر XLM،اXDC و XRP که متمرکز بر سازمان‌ها هستند طی چند وقت اخیر رشد قیمتی تجربه کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات