دولت اسپانیا اپل را به ارائه گارانتی‌های سه‌ساله مجبور کرد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
قانون‌گذاران اسپانیا اپل را برای فروش محصولاتش در این کشور، به ارائه گارانتی‌های سه‌ساله وادار کردند.
تبلیغات

به‌گزارش 9to5mac، پس از تأیید شورای وزیران اسپانیا، اپل باید سه سال گارانتی برای محصولات فروخته‌شده در داخل این کشور ارائه دهد. همچنین، مقررات جدیدی درباره نگه‌داری قطعات یدکی دستگاه‌های این شرکت مطرح شده است. طبق گزارش وبلاگ اسپانیایی iPadizate‌، شرکت‌هایی مانند اپل باید سه سال ضمانت اجباری را در این کشور ارائه دهند. علاوه‌بر‌این، تولید‌کنندگان باید قطعات یدکی را برای دَه سال در‌اختیار داشته باشند. پیش‌ازاین، زمان یاد‌شده در بهترین حالت ممکن پنج سال بوده است.

این استاندارد جدید در قانونی سلطنتی گنجانده شده و طبق گفته وزارت امور مصرف‌کننده، اسپانیا با آن «گام دیگری در مسیر استراتژی اقتصاد دایره‌ای برمی‌دارد. همچنین، این استاندارد حقوق و ضمانت‌های جدیدی برای مصرف‌کنندگان یا کاربران را شامل می‌شود. انتظار می‌رود این آیین‌نامه به‌زودی لازم‌الاجرا شود. تمامی شرکت‌هایی که محصولات یا دستگاه‌ها یا کالاهای الکترونیکی یا دیجیتالی را در اسپانیا می‌فروشند، مشمول این استاندارد جدید مندرج در قانون عمومی دفاع از مصرف‌کنندگان و کاربران خواهند شد.

این اولین‌بار نیست که اپل مجبور می‌شود سیاست‌هایش را برای سازگاری با دولتی خاص تغییر دهد. به‌عنوان مثال، در فرانسه اپل مجبور شد آیفون را همراه‌با EarPods درون جعبه بفروشد. همچنین در پایان سال ۲۰۲۰، کوپرتینویی‌ها مجبور شدند بیش از چهل‌هزار اپلیکیشن را از App Store چینی‌شان حذف کنند. ماه گذشته نیز، رگولاتوری حمایت از مصرف‌کننده کشور برزیل مستقر در ایالت سائو پائولو، اپل را به‌دلیل قرارندادن شارژر در جعبه آیفون ۱۲ جریمه کرد.

ازآنجاکه مقررات مذکور در اسپانیا در حال اجرایی‌شدن هستند، کاربران اپل با آیفون، آیپد، ساعت اپل و... یک سال گارانتی بیشتر دریافت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات