سامسونگ به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری تبدیل گلکسی‌های قدیمی به دستگاه‌ اینترنت اشیا را آغاز کرد

پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برنامه‌ی «Galaxy Upcycling at Home» سامسونگ این امکان را فراهم می‌کند تا گلکسی‌های قدیمی را به دستگاه‌های اینترنت اشیاء تبدیل و به‌عنوان بخشی از خانه‌ی هوشمند استفاده کرد.
تبلیغات

به‌ گزارش ZDnet، سامسونگ روز چهارشنبه اعلام کرد که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را شروع کرده است که به کاربران امکان ‌می‌دهد گوشی‌های قدیمی گلکسی را به انواع مختلف دستگاه اینترنت اشیاء (loT) تبدیل کنند.

این برنامه «Galaxy Upcycling at Home» نام دارد و سامسونگ در حال توسعه‌ی آن است. هدف از این طرح، ایجاد زندگی جدید هوشمند به کمک دستگاه‌های قدیمی است. در حال حاضر نسخه‌ی بتای Galaxy Upcycling at Home در کره‌ جنوبی، ایالات متحده و انگلیس در دسترس است. سامسونگ می‌گوید در مورد استفاده  از این برنامه در سه کشور تحقیق خواهد کرد و پس از آن، در زمان دیگری خدمات را به کشور‌های دیگر ارائه خواهد داد.

طبق ادعای سامسونگ، با به‌روزرسانی نرم‌افزار، ویژگی‌های کنترل صدا و نور با استفاده‌ی از حسگرهای داخلی گوشی‌های قدیمی گلکسی فراهم می‌شود. کاربران می‌توانند از قابلیت SmartThings Labs در برنامه‌ی SmartThings برای انتخاب نحوه‌ی استفاده از دستگاه‌های قدیمی استفاده کنند.

سامسونگ می‌گوید:

این دستگاه‌ها می‌توانند به وسایل خانه‌ی هوشمند مانند دوربین ناظر بر کودکان، مراقبت از حیوانات خانگی یا حسگر نور تبدیل شوند. در بخش صوت، به لطف هوش‌ مصنوعی که توانایی دستگاه را برای تشخیص صدا افزایش می‌دهد، می‌توان از مدل‌های قدیمی گلکسی برای ذخیره‌ی صداهایی مانند گریه‌ی کودک، پارس سگ یا ضربه استفاده کرد. زمانی‌ که دستگاه مذکور این صداها را تشخیص بدهد، هشداری برای گوشی هوشمند فرد ارسال می‌کند و او می‌تواند وضعیت موجود را بررسی کند.

یکی دیگر از قابلیت‌ها این است که می‌توان دستگاه قدیمی را طوری تنظیم کرد تا به‌عنوان حسگر نور عمل کند؛ به این صورت که دستگاه، تغییرات روشنایی در اتاق را می‌سنجد و با تاریک شدن اتاق به‌طور خودکار چراغ‌ها روشن می‌شود. در این به‌روزرسانی، مصرف باتری بهینه‌ شده و  آن به حداقل رسیده است؛ به‌طوری که دستگاه‌ها می‌توانند برای مدت‌زمان زیادی استفاده شوند.

این ویژگی‌ها برای تمام گوشی‌های هوشمند از‌ جمله سری نوت، گلکسی اس و گلکسی زد  که از سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شدند و از اندروید ۹ به بالا استفاده می‌کنند، در دسترس است. بنا بر ادعای سامسونگ، در آینده دستگاه‌های بیشتری از این برنامه پشتیبانی خواهند کرد.

جائه‌یونگ جانگ، نایب‌رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ و رئیس تیم SmartThings، می‌گوید: «دستگاه‌های خانگی هوشمند روند روبه‌رشد سریعی دارند و معتقدیم که گوشی‌های‌ گلکسی که در حال حاضر بدون استفاده باقی ماندند، می‌توانند نقش مهمی در تبدیل به خانه‌ی هوشمند داشته باشند.»

این برنامه‌ گوشی‌های گلکسی را به دستگاه‌ SmartThings تبدیل می‌کند و قدرت پلتفرم IoT را برای بهره بردن از امکانات بیشتر که کاربران می‌توانند با تلفن‌های قدیمی خود انجام بدهند، نشان می‌دهد. از طریق Galaxy Upcycling at Home، کاربران به اکوسیستم کامل SmartThings دسترسی خواهند داشت و از طریق به‌روزرسانی‌ها و مشخصات‌ بیشتری، به خرید دستگاه جدید نیاز نخواهند داشت.

کیم سونگ کو، معاون بخش مدیریت پایداری سامسونگ، می‌گوید: «ما در حال بازنگری چگونگی استفاده از منابع موجود هستیم و تلاش می‌کنیم با به‌روزرسانی دوباره ضمن ارزش‌افزایی، راه‌حل‌هایی برای تبدیل فناوری قدیمی به فناوری جدید ایجاد کنیم.»

در اوایل ماه جاری، سامسونگ اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند قدیمی گلکسی را برای استفاده به‌عنوان بخشی از دستگاه‌های مراقبت از چشم در اختیار کارمندان بهداشت جوامع محروم سراسر جهان در دسترس قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات