اپل تی وی 4K با تراشه‌ی A12 و ریموت جدید رونمایی شد

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل TV جدید با تراشه‌ی A12 Bionic و پشتیبانی از ویدئوی 4K HDR با نرخ‌های فریم بالاتر معرفی شد.
تبلیغات

اپل نسخه‌ی جدید ستاپ‌باکس اپل‌ تی‌وی را  پس از انتشار شایعات متعدد رونمایی کرد. اپل‌تی‌وی جدید ششمین نسل از این محصول به‌حساب می‌آید؛ اما طراحی ظاهری آن تفاوتی با گذشته ندارد؛ البته مشخصات فنی دستگاه ارتقا یافته‌اند. Apple TV 4K جدید از تراشه‌ی A12 Bionic قدرت می‌گیرد و از ریموت جدیدی با قابلیت‌های بیشتر بهره می‌برد. 

به‌لطف تراشه‌ی A12، اپل تی‌وی 4K قادر است تا تمامی بازی‌های موجود در اپ‌استور و همینطور اپل آرکید را اجرا کند. کوپرتینویی‌ها اعلام کردند که اپل‌ تی‌وی 4K از فناوری HDR‌ در کنار دالبی ویژن بهره می‌برد. با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید، ستاپ‌باکس اپل قادر است تا ویدیوهای 4K HDR با فرمت‌های Dolby Vision و HDR10 را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را به‌راحتی پخش کند. ضمنا کاربران اپل‌ تی‌وی 4K که گوشی آیفون ۱۲ پرو را در اختیار داشته باشند، می‌توانند از طریق ایرپلی، ویدیوهای خود را با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه پخش کنند. 

اپل تی وی ریموت

مهندسان اپل یک فناوری جالب دیگر را نیز در اپل تی‌وی 4K گنجانده‌اند که کاربران می‌توانند با استفاده از آن و کمک گرفتن از حسگرهای آیفون خود، تصویر پخش شده روی تلویزیون را کالیبره کنند. اپل تی‌وی 4K با بهره‌گیری از حسگر نور قرار گرفته در آیفون که باید در فاصله‌ی یک اینچی تلویزیون قرار گیرد، می‌تواند رنگ‌های در حال نمایش روی صفحه‌نمایش را با طیف رنگ استاندارد در صنعت سینما مقایسه کرده و با استفاده از اطلاعات دریافتی و مقایسه‌ی انجام‌شده، خروجی ویدئو را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که تصاویر با رنگ‌ها دقیق‌تر و کنتراست بیشتری به‌نمایش درآیند. با استفاده از این ویژگی، کاربران دیگر نیازی به کالیبره کردن و تغییر تنظیمات نمایشگر ندارند. 

ریموت جدید اپل تی‌وی که ریموت سیری نام دارد کاملا متحول شده است. اپل در ساخت ریموت جدید خود از وجود یک ترک‌پد بهره می‌برد. ریموت جدید درون بدنه‌ای از جنس آلومینیوم کاملا بازیافتی قرار دارد. یکی از نکات جالب توجه در مورد ریموت اپل تی‌وی باید به کلید پاور آن اشاره کرد که می‌توان از آن برای خاموش و روشن کردن تلویزیون نیز استفاده کرد؛ بدین‌ترتیب دیگر نیازی به ریموت تلویزیون نیست. این موضوع در مورد کلید قطع کردن صدا (Mute) نیز صدق می‌کند. 

براساس اطلاعات ارائه شده، اپل تی‌وی جدید در دو نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی با برچسب‌های قیمتی ۱۷۹ و ۱۹۹ دلاری به‌فروش می‌رسد. انتظار می‌رود Apple TV 4K از ماه می راهی بازار شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات