اتر ساعاتی قبل از هاردفورک برلین، رکورد قیمتی بیشتر از ۲۲۰۰ دلار را ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
برلین، هاردفورک در دست انجام اتریوم، اولین قدم‌ها را در کاهش کارمزدهای تراکنش اتر برمی‌دارد.
تبلیغات

اتر (ETH) امروز رکورد قیمتی جدیدی ثبت کرد. به‌روزرسانی اصلی بعدی در مسیر توسعه‌ی اتریوم «برلین» نام گرفته و قرار است چهارشنبه ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل) اعمال شود. امروز، ۲۴ فروردین ۱۴۰۰، اتر به ۲،۲۲۸ دلار رسید و بیشترین قیمتی را ثبت کرد که از زمان ساختش به خود دیده است. ارزش بازار اتر اولین‌بار از ۲۵۰ میلیارد دلار عبور کرده و جالب است بدانید ارزش بازار بیت کوین شش ماه پیش از این، یعنی در اکتبر ۲۰۲۰، در همین محدوده‌ قرار داشت.

با وجود نگرانی‌های اساسی بابت کارمزدهای زیاد تراکنش روی شبکه‌ی اتریوم، اتر رشدی ۱،۳۲۸ درصدی به خود دیده است. براساس داده‌های بیت‌اینفو‌چارت، در فوریه متوسط کارمزد تراکنش اتریوم رکورد ۳۸٫۲۱ دلاری را ثبت کرد و باعث شد اتر برای انجام تراکنش‌ها نامناسب باشد.

سرمایه‌گذاران ظاهرا به کاهش کارمزدهای سنگین اتریوم امید داشتند؛ مخصوصا این امید به‌دلیل ارتقای در شُرُف وقوع شبکه‌ی اتریوم بود که کارمزدها را به‌طور اساسی تغییر خواهد داد. به‌روزرسانی «لندن» که برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده، خشم استخراج‌کنندگان را برانگیخته است؛ زیرا باعث سوختن برخی از کارمزدهایی می‌شود که در حالت عادی به ریگ‌های ماینینگ این استخراج‌کنندگان تعلق می‌گرفت.

به‌روزرسانی چهارشنبه‌ی برلین در کوتاه‌مدت کم‌اثر‌گذارتر است؛ اما راه را برای «لندن» هموار می‌کند که چهار تغییر اساسی روی شبکه به‌همراه دارد. توضیحات فنی کامل درباره‌ی این تغییرات در وب‌سایت رسمی اتر یافت می‌شود؛ اما تغییرات متنوعی روی بلاک‌چین اتفاق خواهد افتاد که هزینه‌ها را برای گونه‌های خاصی از تراکنش‌ها کاهش خواهد داد. تغییرات جدید بسته‌بندی چندین تراکنش در یک انتقال را آسان‌تر می‌کند.

از این لینک می‌توانید زمان باقی‌مانده تا اجرای هاردفورک برلین را مشاهده کنید. گفتنی است امروز علاوه‌بر اتر، بیت کوین به ۶۳ هزار دلار رسید و رکوردی جدید ثبت کرد. در همین حال، کوین‌های اصلی بعد از اتریوم و بیت کوین در فهرست برترین کوین‌ها، یعنی بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP)، نیز در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین رکورد قیمتی ثبت کرده‌اند.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات