موزه ارمیتاژ روسیه میزبان نمایشگاهی هنری از NFT‌ها خواهد بود

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
موزه‌ی اِرمیتاژ روسیه، دومین موزه‌ی بزرگ جهان، در حال آماده‌شدن برای برگزاری نمایشگاه هنرهای دیجیتال از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) است.
تبلیغات

طبق اعلام رسمی موزه‌ی ارمیتاژ، پروژه‌ی NFT ارمیتاژ اولین نمایشگاه در حوزه‌ی هنر دیجیتال NFT خواهد بود که برای برگزاری در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

بخش هنرهای معاصر ارمیتاژ در حال سازمان‌دهی این نمایشگاه است که بخشی از پروژه‌ی Hermitage 20/21 است. در اعلامیه این موزه آمده است:

توکن‌های غیرقابل‌معاوضه به شکلی جدید برای محافظت از حقوق اثر هنری به‌واسطه‌ی تکنولوژی بلاک‌چین تبدیل شده‌اند و کنترلی بدون ابهام روی حقوق کپی‌رایت و مالکیت را امکان‌پذیر می‌کنند.

بنیاد خانواده‌ی آسنکوف که صندوقی محلی برای نوآوری‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، شریک استراتژیک پروژه‌ی NFT ارمیتاژ خواهند بود و هدف آن‌ها مطالعه‌ی شکل‌های جدید ارتباط مخاطبان با فعالیت‌های هنری است.

موزه‌ی فدرال ارمیتاژ در شهر سن پترزبورگ واقع است و بیش از سه میلیون اثر را نگه‌داری می‌کند. ارمیتاژ اعلام نکرده است که آیا مزایده‌ی NFTها را به‌عنوان بخشی از نمایشگاه برگزار خواهد کرد یا خیر.

طبق گزارش قبلی کوین‌تلگراف، بخشی از هنرمندان که آثارشان در موزه‌ی ارمیتاژ به‌نمایش گذاشته شده (مانند هنرمند ایرلندی کوین آبوش)، به‌طور گسترده‌ای در صنعت ارزهای دیجیتال فعالیت و از تکنولوژی NFT برای ایجاد اثرهای هنری دیجیتال استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات