به‌زودی ۶ میلیارد دلار قرارداد اختیار معامله بیت کوین منقضی می‌شود

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بیت کوین اخیرا حمایت ۵۳ هزار دلاری‌اش را از دست داده و نوسان قبل از انقضای قراردادهای آپشن به اوج خود رسیده است.
تبلیغات

بیت کوین از بیشترین رکورد قیمتی ۶۲ هزار دلاری‌اش در اواسط مارس پسرفتی‌ ۲۰ درصدی تجربه کرده است. ازآنجاکه بازارهای ارزهای دیجیتال اغلب نوسانی هستند، این امر ممکن است پول‌بکی عادی در چرخه‌ای «خرسی» فعلی باشد.

بازارها نمی‌توانند در یک خط مستقیم سیر کنند؛ ازاین‌رو، اصلاح‌ها برای حرکتی با قدرت‌تر موردنیاز است. علاوه‌برآن، رکورد ۶ میلیارد دلاری قراردادهای اختیار (آپشن) به‌زودی در ششم فروردین منقضی می‌شود که معمولا موجب اندکی نوسان می‌شود. همچنین، در زمان سررسید و سپری‌شدن انقضای قراردادهای اختیار، افت‌وخیز در بازار امری عادی است.

سطح ۵۳ هزار دلاری برای آنکه حرکت دوباره گاوی شود، باید به حمایت تبدیل شود

چارت  چهارساعته‌ روند نزولی آشکاری از زمان رکورد قیمتی تاریخی ۶۲ هزار دلار و چرخش حمایت‌ومقاومت خرسی نشان می‌دهد. پس از آنکه تسلا اعلام کرد پرداخت بیت کوین را برای خرید خودروهایش قبول می‌کند و نگه می‌دارد، قیمت بیت کوین از ناحیه‌ی مهم مقاومتی ۵۶،۵۰۰ دلار رد شد. ازآنجاکه این قیمت نتوانست رشد بیشتری را شاهد باشد، دوباره ناحیه‌ی حمایتی به ۵۳ هزار دلار رسید.

باتوجه‌به آنکه این ناحیه‌ی حمایتی ۵۳ هزار دلار در هفته‌های اخیر چندین‌بار مشاهده شده، محتمل بود این بار نتواند حفظ شود؛ بنابراین، قیمت در پنجم فروردین تا ۵۱،۵۰۰ دلار سقوط کرد. ازین‌رو، قیمت بیت کوین برای به‌دست‌آوردن دوباره‌ی حرکت بولیش باید سطح ۵۳،۲۰۰ تا ۵۳،۸۰۰ را دوباره احیا کند. اگر این اتفاق نیفتد، احتمال دارد که این بار وارد ناحیه‌ی حمایتی ۴۹،۵۰۰ تا ۵۱،۵۰۰ دلار شود.

ساختار کلی در‌حال‌حاضر کاملا خرسی است

چارت روزانه‌ی BTC/USD در‌حال‌حاضر با نشان‌دادن چشم‌اندازی خرسی به‌طور مداوم نوسان می‌کند. در این صورت، اصلاح ۴۴ هزار دلار بدین‌معنی است که ساختاری خرسی هنوز معتبر است.

با درنظرگرفتن نکات گفته‌شده، قیمت بیت کوین در ۴۹،۵۰۰ تا ۵۱،۵۰۰ دلار حمایتی بسیار قوی دارد و احتمالش کم است که سقوط کند. همچنین، واگرایی خرسی تا زمانی‌که بازار کمتر از ۴۴ هزار دلار شروع به نوسان نکند، تأیید نمی‌شود. 

دلار قدرتش را نشان می‌دهد

با افزایش سند خزانه (Yields)، دلار دوباره قدرتش را نشان می‌دهد؛ به‌همین‌دلیل، جای تعجب نیست که ببینیم سرمایه‌های ریسکی مانند کامودیتی‌ها و رمزارزها سقوط کنند.

معمولا بازگشت دلار برای بازارهای رمزارز، مخصوصا در کوتاه‌مدت خرسی محسوب می‌شود؛ اما افزایش اخیر دلار به احتمال زیاد موقتی است؛ زیرا وارد مقاومتی قوی می‌شود. علاوه‌براین، ساختار پایین‌های پایین و بالا‌های پایین (LL و LH) را نشان می‌دهد که بدین‌معنی است که بازگشت روند به‌زودی موردانتظار است. بنابراین، اگر روند دلار متوقف شود، صعود بیشتری برای بیت کوین و رمزارزها محتمل‌تر است.

سناریو احتمالی برای بیت کوین

چارت چهارساعته‌ی بیت کوین روندی نزولی را نشان می‌دهد که تست دوباره‌ی ۵۳،۲۰۰ تا ۵۳،۸۰۰ را رد می‌کند؛ پس در ساختار قیمتی فعلی، در کوتاه‌مدت نزول بیشتری محتمل‌تر است.

28 مارس 2021 تحلیل بیت کوین

ناحیه‌ی سبزرنگ نشان‌داده‌شده در چارت بالا، ناحیه‌ای دارای ظرفیت برای واگرایی گاوی یا برگشتی سریع است. اگر چنین اتفاقی بیفتد، سناریویی ایدئال برای گاوها ایجاد پایینی بالاتر (HL) است. پس از این اتفاق، قیمت بیت کوین تا نقاط چشمگیر ۶۸ هزار و ۸۲ هزار دلار افزایش خواهد یافت.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات