سامسونگ و نوکیا قرارداد تجاری امضا کردند

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
روئیترز از عقد قرارداد بین سامسونگ و نوکیا خبر می‌دهد. به‌موجب این قرارداد، سامسونگ در ازای استفاده از فناوری‌های پتنت‌شده‌ی نوکیا در حوزه‌ی استانداردهای ویدئویی، به این شرکت پول پرداخت می‌کند.
تبلیغات

نوکیا و سامسونگ به‌تازگی توافق‌نامه‌ای بر سر مجوز سند ثبت اختراع (پتنت) در حوزه‌ی استانداردهای ویدئویی منعقد کرده‌اند. به‌نوشته‌ی خبرگزاری GSMArena، براساس این توافق‌نامه سامسونگ باید در ازای استفاده از فناوری‌های ویدئویی‌ پتنت‌شده‌ی نوکیا به این شرکت پول بدهد. ظاهرا قرارداد امضاشده به نوکیا مرتبط است و به اچ ام دی گلوبال (HMD Global) ارتباطی ندارد.

در سال‌های اخیر، نوکیا به‌دلیل پیشرفت در حوزه‌ی فناوری‌های ویدئویی جوایزی کسب کرده است که از بین آن‌ها می‌توانیم به چهار جایزه‌ی امی فناوری و مهندسی اشاره کنیم. آمار نشان می‌دهد در بیست سال اخیر، نوکیا بیش از ۱۲۹ میلیارد یورو در زمینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری و بیش از ۲۰،۰۰۰ پتنت ثبت کرده است که بیش از ۳،۵۰۰ پتنت به فناوری 5G ارتباط دارند.

تاریخچه‌ی همکاری سامسونگ و نوکیا طولانی است. سال ۲۰۱۳، سامسونگ قراردادی پنج‌ساله به‌منظور کسب مجوز استفاده از پتنت‌های نوکیا امضا کرد. سپس سال ۲۰۱۶، نوکیا و سامسونگ توافق‌نامه‌ی صدور مجوز پتنت را گسترش دادند و سال ۲۰۱۸ نیز این اتفاق باردیگر رخ داد.

در نخستین ماه از سال جاری میلادی، اریکسون موفق شد در پرونده‌ای با محوریت صدور مجوز منطقی و بدون تبعیض پتنت در تگزاس برنده شود که علیه سامسونگ باز شده بود. حال اریکسون به شعبه‌ی اروپای سامسونگ نیز اتهام مشابهی زده است. پیش‌تر سامسونگ و اریکسون به توافق‌نامه‌ای ۶۵۰ میلیون یورویی بر سر پتنت رسیده‌ بودند که این مبلغ باید به اریکسون پرداخت می‌شد.

روئیترز می‌نویسد کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده‌ی آمریکا ماه جاری میلادی اعلام کرده است تحقیقاتی را آغاز می‌کند تا ادعای اریکسون مبنی‌بر نقض پتنت‌هایش را بررسی کند. گفته می‌شود این پتنت‌ها به سیستم‌های زیرساخت شبکه‌ی سلولار بی‌سیم 4G و 5G مرتبط هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات