تتر گفته است مبلغ ۵۰۰ بیت کوین باج خواسته‌شده را پرداخت نخواهد کرد

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
صادرکننده‌ی استیبل کوین تتر (USDT) درخواستی برای پرداخت ۲۳ میلیون دلار باج تا دوشنبه دریافت کرده است. مهلت این پرداخت به‌پایان رسیده است؛ ولی تتر حاضر نیست آن را بپردازد.
تبلیغات

هکرها تهدید کردند اگر شرکت صادرکننده‌ی استیبل کوین تتر مبلغ ۵۰۰ بیت کوین (BTC) را به آدرسی مشخص پرداخت نکند، مدارکی شامل اطلاعات حساس این شرکت را افشا می‌کند. همان‌گونه که در حساب کاربری رسمی تتر در توییتر آشکار شد، هکرها تهدید کرده‌اند اگر باج خواسته‌شده‌‌شان پرداخت نشود، مدارکی را افشا خواهند کرد که به اکوسیستم بیت کوین ضربه خواهد زد. تتر اعلام کرده است این مبلغ را پرداخت نخواهد کرد که معادل دلاری آن در زمان انتشار مقاله ۲۳٫۸ میلیون است. تتر تویت کرد:

امروز درخواست باجی به مبلغ ۵۰۰ بیت کوین به آدرس bc1qa9f60pved3w3w0p7snpxlnh5t4uj95vxn797a7 دریافت کردیم. ارسال‌کننده گفته است اگر این مقدار بیت کوین را تا فردا دریافت نکند، مدارکی برای عموم منتشر خواهند کرد که به اکوسیستم بیت کوین ضربه می‌زند. این کار را انجام نمی‌دهیم.

به‌گفته‌ی شرکت تتر، هدف اخاذان مشخص نیست؛ ولی این اقدام ممکن است دزدی ساده یا اقدامی بزرگ‌تر برای تضعیف تتر و کل اکوسیستم بیت کوین باشد. تتر می‌افزاید:

مشخص نیست این اخاذی ساده‌ای است که از شرکت‌های رمزارز می‌شود یا افرادی به‌دنبال تضعیف تتر و کل جامعه[ی رمزارز] هستند. به‌هرحال، کسانی که به‌دنبال ضربه‌زدن به تتر هستند، ناامیدتر خواهند شد.

تتر بر این باور است که بدترین مشکلاتش را زمانی‌ پشت‌سر گذاشته است که با دادستان کل نیویورک به‌توافق رسید. در پرونده‌ی یادشده، تتر به پرداخت ۱۸/۵ میلیون دلار جریمه و گزارش دوره‌ای درباره‌ی ذخایرش محکوم شد و به تردیدهای قانونی چندساله‌ی این شرکت پایان داد. این شرکت اظهار کرده است کاری اشتباه انجام نداده است که باعث برخورد دستگاه قضایی نیویورک شده باشد.

یکشنبه، تتر به مشتریانش هشدار داد مدارک در حال دست‌به‌دست‌شدن در اینترنت درباره‌ی تبادل پیام بین تتر و Deltec Bank & Trust جعلی است.

PSA: مدارکی جعلی آنلاین در گردش است که ادعا می‌کند بین پرسنل @tether_to و نمایندگان Deltec Bank & Trust تبادل شده است. این مدارک جعلی هستند.

توییت و حساب توییتری که مدارک را منتشر کرده بودند، از آن زمان حذف شده است؛ هرچند گفت‌وگوهای جانبی درباره‌ی این پست‌ها هنوز در ردیت (Reddit) پیدا می‌شود. اکنون، تتر در قضیه‌ای که «اخاذی‌ای ناامیدکننده» به‌نظر می‌رسد، به‌دنبال جلب کمک مقام‌ها است. این شرکت در توییتی نوشته است:

اگرچه اعتقاد داریم این اخاذی ناامیدکننده است، آن‌ را جدی می‌گیریم. ارتباطات جعلی و تقاضای باج مرتبط با آن را به مجریان قانون اطلاع داده‌ایم. مثل همیشه از تحقیقات کامل مجریان قانون در این زمینه پشتیبانی می‌کنیم.

مهلت تتر برای پرداخت ۵۰۰ بیت کوین تمام شده است. یکی از نمایندگان تتر در مصاحبه با کوین‌تلگراف دوباره گفته است که این مدارک جعلی هستند. وی اعلام کرده است که کپی‌هایی از این تهدیدها به مجریان قانون فرستاده شده است و این شرکت از هویت باج‌خواه اطلاعی ندارد.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعاتش را بر‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات