اپل چهاردهمین بار متوالی تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا از نگاه مجله فورچون شناخته شد

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فهرست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های مجله‌ی فورچون به‌روزرسانی شده و اپل همچنان در صدر قرار دارد. شرکت کوپرتینویی از سد رقبایی نظیر مایکروسافت و آمازون عبور کرده است.
تبلیغات

مجله‌ی فورچون (Fortune) به‌تازگی فهرست سالانه‌ی تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های دنیا را به‌روزرسانی کرده است. همان‌طورکه بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند، اپل همچنان به صدر فهرست تکیه داده است. بر‌اساس گزارش خبرگزاری Wccftech، اپل موفق شده است باردیگر از نگاه مجله‌ی معتبر فورچون شرکت‌های بزرگ آمازون و مایکروسافت و دیزنی را پشت‌سر بگذارد و تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا لقب بگیرد.

فورچون برای انتخاب فهرست امسال بیش از ۱،۵۰۰ شرکت مختلف را بررسی کرد. ظاهرا شرکت کورن فری (Korn Ferry) در فرایند انتخاب برترین‌ها به فورچون کمک کرده است. به‌علاوه حدودا ۴۰۰ نفر از مدیران اجرایی و تحلیلگران در رأی‌گیری فورچون شرکت کرده‌اند. 

طبق نوشته‌ی Wccftech، فرایند انتخاب شرکت‌های موجود در فهرست فورچون بر‌اساس ۹ شاخص انجام می‌گیرد. به‌منظور تعیین تحسین‌شده‌ترین شرکت‌ها در ۵۲ صنعت مختلف، کورن فری از مدیران اجرایی و تحلیلگران درخواست کرد با در‌نظر‌گرفتن چندین معیار به هر سازمان در صنعت خودشان امتیاز دهند که در فهرست فورچون نامزد شده است. این شاخص‌ها موارد مختلفی را شامل می‌شوند؛ از ارزش سرمایه‌گذاری و کیفیت مدیریت گرفته تا محصولاتی برای مسئولیت‌های اجتماعی و توانایی جذب نیروهای بااستعداد جدید.

بنابر گفته‌های مجله‌ی فورچون، این چهاردهمین بار متوالی است که اپل تحسین‌شده‌ترین شرکت دنیا شناخته می‌شود. اپل برای رسیدن به رتبه‌ی اول فهرست شرکت‌های متعددی را پشت‌سر گذاشته است و فورچون می‌گوید دیزنی برای هجدهمین سال موفق شده است در صدر فهرست تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی سرگرمی قرار بگیرد.

شرکت‌های دیگری نیز در فهرست شرکت‌های تحسین‌شده‌ی فورچون قرار دارند؛ ازجمله Starbucks ،Berkshire Hathaway ،Alphabet ،JP Morgan Chase و Netflix و Costco. فهرست کامل شرکت‌های تحسین‌شده‌ را می‌توانید در وب‌سایت فورچون مطالعه کنید.

ظاهرا تحقیقات مجله‌ی فورچون قدرت اقتصادی و عوامل این‌چنینی شرکت را شامل نمی‌شود؛ با‌این‌حال اپل در این حوزه‌ها نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. جدیدترین گزارش مالی اپل نشان می‌دهد این شرکت توانسته صرفا در بازه‌ای سه‌ماهه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند. همچنین، در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۹۰٫۱ میلیون واحد گوشی به بازار عرضه کرده است. این نخستین‌بار در تاریخ صنعت موبایل است که شرکتی موفق می‌شود در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه تا این میزان گوشی به بازار بفرستد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات