مایکروسافت قصد دارد در استرالیا جایگزین گوگل شود

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از تنش‌های پیش‌آمده میان گوگل و دولت استرالیا، مایکروسافت به مقام‌های این کشور پیشنهاد داده است که می‌تواند جایگزینی برای موتور جست‌وجوی این شرکت ارائه دهد.
تبلیغات

اکنون مدتی است که گوگل و دولت استرالیا با یکدیگر به‌مشکل برخورده‌اند. بحث اصلی سر این مسئله است: آیا این شرکت وظیفه دارد به تولیدکنندگان محتوای خبری استرالیایی پول بدهد یا این درخواست خلاف سیاست‌های گوگل است؟ براساس ادعای دولت این کشور، گوگل حتی برای لینک‌دادن به این وب‌سایت‌های خبری نیز به پرداخت هزینه مجوز نیاز دارد. اگر گوگل درنهایت درباره هزینه نتواند مذاکرده کند‌، قاضی داوری استرالیا مبلغ عادلانه‌ای تعیین خواهد کرد.

گوگل درمقابل این ادعای استرالیا ساکت ننشسته و تهدید کرده است که اگر دولت استرالیا به‌منظور استفاده از محتواهای خبری آن را به پرداخت هزینه کند، از بازار این کشور خارج خواهد شد. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که طبق آن، مایکروسافت برای جایگزینی گوگل در استرالیا اعلام آمادگی کرده است.

براساس گزارش mspoweruser، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در پی تهدیدهای گوگل با اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، گفت‌وگو کرده است. در‌حال‌حاضر، دولت استرالیا به تسلیم در‌برابر تهدیدهای گوگل تمایلی ندارد. موریسون دراین‌باره گفت:

بگذارید صریح بگویم، استرالیا قوانین کارهایی را وضع می‌کند که می‌توانیم در این کشور انجام دهیم‌. این عملیات در پارلمان و به‌وسیله دولت ما انجام می‌شود. این نحوه کار در استرالیا است. افرادی که می‌خواهند با‌توجه‌به این شرایط با استرالیا کار کنند، با آغوش باز می‌پذیریم؛ اما به تهدیدها پاسخ نمی‌دهیم.

البته گوگل نیز در مسیرش تنها نیست و دولت ایالات متحده آمریکا از این غول دنیای فناوری و موتورهای جست‌وجو پشتیبانی می‌کند. نماینده تجارت آمریکا ۱۵ ژانویه از استرالیا درخواست کرد که موضوع مطرح‌شده را بار‌دیگر بررسی کند و تهدیدهای بالقوه چنین تصمیمی را متوجه شود. پیش‌تر گزارشگران بدون مرز اینترنت استرالیا را به‌دلیل وجود محدودیت‌های مختلف برای کاربران «تحت‌نظارت» خطاب کرده‌اند. باید دید که درنهایت دولت استرالیا چه تصمیمی برای آیند‌ه موتور جست‌وجو در کشورش می‌گیرد.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، ممکن است مایکروسافت بتواند جای گوگل را در این کشور بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات