جدیدترین ماوس گیمینگ ریزر سریع‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهد

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
ماوس گیمینگ Viper 8k با نرخ پولینگ ۸۰۰۰ می‌تواند سریع‌ترین عملکرد را بین رقبایش ارائه دهد.
تبلیغات

طبق گزارش The Verge، ماوس گیمینگ Viper 8K نمونه‌ای دوباره ساخته‌شده‌ از همین مدل در سال ۲۰۱۹ است. این دو دستگاه در اکثر بخش‌ها با یکدیگر شباهت دارند و اکنون با همان قیمت ۷۹ دلار می‌توان نمونه‌ی جدیدتر را خرید. در Viper 8K ویژگی مهمی وجود دارد که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. این قابلیت جدید به سرعت این دستگاه مربوط می‌شود.

ابتدا باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که ریزر اعلام کرده است در‌حال‌حاضر، حسگر Focus Plus 20000DPI استفاده‌شده در اکثر ماوس‌های ۲۰۲۰ این شرکت را با آخرین نسل از سوئیچ‌های نوری همراه کرده است که حساسیت لمس کلیک بیشتری دارند؛ البته گفته می‌شود این ویژگی‌های جدید هنگام استفاده از دستگاه زیاد احساس نمی‌شوند.

خصیصه‌ای که Viper 8K را از دیگر ماوس‌های گیمینگ ساخته‌شده متمایز می‌کند، نرخ پولینگ درخورتوجه آن است. در‌واقع، ‌هم‌اکنون هیچ ماوس دیگری در دنیای فناوری وجود ندارد که بتواند به چنین سرعتی برسد. حداکثر نرخ پولینگ Viper 8K به ۸۰۰۰ هرتز می‌رسد؛ درحالی‌که استاندارد آن تنها ۱۰۰۰ هرتز است.

درحقیقت، نرخ پولینگ میزان دفعاتی است که در هر ثانیه به کامپیوتر شما مکان قرارگیری ماوس روی صفحه‌نمایش اطلاع داده می‌شود. هرچه این نرخ بیشتر باشد و سریع‌تر اطلاعات گفته‌شده به رایانه منتقل شود، تجربه کاربری شما با ماوس روان‌تر خواهد بود. ماوس جدید ریزر می‌تواند در هر ثانیه ۸۰۰۰ پینگ را به دستگاه شما منتقل کند؛ درحالی‌که زمان پاسخ آن‌ها را از یک میلی‌ثانیه به تنها یک‌هشتم میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. چنین قابلیتی حتی به‌صورت تئوری نیز فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد.

viper 8k

دقیقا چرا کاربر باید چنین نرخ پولینگ چشمگیری داشته باشد؟ ریزر می‌گوید شما لزوما به‌سرعت این قابلیت بهبود‌یافته را احساس نمی‌کنید و متوجه تغییراتش نخواهید شد؛ زیرا ویژگی مذکور با زمانی به کوتاهی میلی‌ثانیه سروکار دارد؛ زمانی‌که مطمئنا انسان‌های عادی نمی‌توانند آن را تشخیص دهند. بااین‌حال طبق گفته ریزر، نرخ پولینگ می‌تواند به Viper 8K در پاسخ‌گویی بسیار سریع‌تر و حرکت فوق‌العاده روان‌تر کمک کند. همین امر باعث می‌شود گیمرها بتوانند بیشتر از همیشه به دقت و سرعت ماوس‌ اطمینان کنند. افرادی که بازی‌های سریعی مانند شوترهای اول شخص بازی می‌کنند، به‌احتمال زیاد هنگام استفاده از Viper 8K می‌توانند تجربه بسیار بهتری از دیگر ماوس‌های موجود داشته باشند؛ حتی اگر متوجه دلیل آن نشوند.

ممکن است سخت‌افزار رایانه‌ی شما نیز بتواند یکی از عوامل تأثیر گذار روی نرخ پولینگ ماوس باشد. ریزر درخواست کرده است مطبوعاتی که قصد دارند ماوس جدید این شرکت را آزمایش کنند، حداقل به پردازنده‌های Intel Core i5-8600K یا AMD Ryzen 5 3600، پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1080 یا AMD Radeon RX 5700 یا حتی بهتر و مانیتوری با نرخ نوسازی حداقل ۱۴۴ هرتز دسترسی داشته باشند. البته خوشبختانه برای استفاده به این ماوس به کامپیوتری بسیار پیشرفته نیازی ندارید و این مشخصات صرفا برای به‌رخ‌کشیدن حداکثر توان آن در نظر گرفته شده است.

نرم‌افزار Synapse را که خود این شرکت توسعه داده است، می‌تواند امکان دهد نرخ پولینگ ماوس خود را به ۱۲۵، ۵۰۰، ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ یا ۴۰۰۰ هرتز برگرانید. از‌آنجاکه هدف اصلی Viper 8K ارائه روان‌ترین تجربه‌ی ممکن به کاربر است، اگر حداقل به سیستمی میان‌رده همراه‌با مانیتوری با نرخ نوسازی درخورتوجه و سخت‌افزار قدرتمند دسترسی داشته باشید، می‌توانید بهتر از امکانات این ماوس استفاده کنید.

انتظار می‌رود سایر شرکت‌های رقیب نیز ماوس‌های مشابهی تولید کنند که نرخ پولینگ درخورتوجهی دارند؛ در‌نتیجه احتمالا بهتر است کمی بیشتر منتظر بمانید تا فناوری‌های جدیدتری در ساخت ماوس‌های گیمینگ مشاهده کنید. باوجوداین، اگر به ماوس جدیدی نیاز دارید، Viper 8K می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار فناوری باشد.

دیدگاه شما همراهان زومیت درباره‌ی سریع‌ترین ماوس گیمینگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات