شورش کارگران کارخانه‌ی تولید آیفون ویسترون بیش از ۵۹ میلیون دلار خسارت به بار آورد

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کارگران کارخانه‌ی تولید آیفون ویسترون در هند به دلیل دریافت نکردن حقوق، شورش کردند و هزاران دستگاه گوشی آیفون را به سرقت بردند.
تبلیغات

کارگران کارخانه‌ی ویسترون در هند در پی شورش به دلیل دریافت نکردن حقوق، خسارت‌ سنگینی به این واحد تولیدی وارد کردند. کارخانه‌ی ویسترون، تولیدکننده‌ی آیفون واقع در کلار هند است که پس از انعقاد قرارداد اپل با تولیدکننده‌ی تایوانی ویسترون، از چند ماه پیش فعالیت خود را برای تولید تجاری آیفون و فروش آن‌ در منطقه آغاز کرده است.

به گزارش The Times of India، ویسترون خسارت ناشی از شورش کارگران را ۴۳۷ کرور روپیه (بیش از ۵۹ میلیون دلار) تخمین زده است. معترضان خسارت‌های زیادی در خط مونتاژ و دارایی‌های کارخانه به بار آوردند و هزاران دستگاه گوشی آیفون سرقت کردند. این شورش روز شنبه انجام شد و ظاهرا دو ساعت به طول انجامید.

شورش کارخانه‌ی تولید آیفون در هند

به‌ گفته‌ی شیوارام هبار، وزیر کار دولت هند، ویسترون برای استخدام ۸۹۰۰ نفر نیروی کار در کارخانه‌ی تولید آیفون واقع در کلار، با ۶ شرکت قرارداد بسته است. حق این پیمانکاران توسط ویسترون پرداخت شده؛ اما این تولیدکننده به مدت سه ماه با کارگران قراردادی درگیری داشته است. هبار شورش اخیر را محکوم کرد و خسارت‌های وارده به کارخانه را «غیر قابل قبول» دانست.

جاگادیش شتار، وزیر صنایع هند، خشونت‌های اخیر را ناشی از ارتباط نادرست ویسترون، پیمانکاران و نیروی کار دانست. او افزود:

بر اساس آنچه شنیدیم و تأیید شده، این کارخانه حقوق پیمانکاران را پرداخت کرده؛ اما دستمزد کارگران قراردادی را هنوز نپرداخته است.

اداره کار با ارسال اخطاریه‌ای به ویسترون، اعلام کرده است که این شرکت سه روز برای پرداخت حق کارگران فرصت دارد؛ خواه از سوی ویسترون باشد یا پیمانکاران کار، حق کارگران باید در مهلت داده‌شده پرداخت شود. پلیس کلار در حال تحقیق روی عمدی ‌بودن اقدام اخیر کارگران برای ایجاد خسارت به دارایی‌های کارخانه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات