از کدک ProRes اپل در مراسم جوایز مهندسی امی تقدیر شد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کدک ویدئویی اپل که ضمن حفظ کیفیت ویدئو حجم آن‌ را کاهش می‌دهد، اخیرا در مراسم جوایز مهندسی امی مورد تقدیر واقع شده است.
تبلیغات

احتمالا پیش‌تر بارها نام مراسم جوایز امی (Emmy Awards) را شنیده‌اید؛ مراسمی که سالانه برای شناسایی بهترین استعدادهای دنیای تلویزیون برگزار می‌شود. چیزی که شاید ندانید این است که آکادمی تلویزیون (Television Academy) سالانه مراسم دیگری نیز برگزار می‌کند که با نام جوایز مهندسی امی (Engineering Emmy Awards) شناخته می‌شود.

امسال در جریان برگزاری مراسم مورد بحث، اپل به ‌خاطر طراحی کدک ویدئویی ProRes که در نسل جدید آیفون‌ هم دیده می‌شود برنده‌ی جایزه شد. جالب است بدانید که اپل پیش‌تر به ‌خاطر همین کدک ویدئویی برنده‌ی جایزه‌ی امی شده بود. هفتاد و ‌دومین مراسم جوایز مهندسی امی، اخیرا برگزار شده است.

همان‌طور که ممکن است انتظار داشته باشید، مراسم جوایز مهندسی امی فناوری‌های تصویری جدید و شرکت‌هایی که توسعه‌دهنده‌ی آن فناوری‌ها محسوب می‌شوند شناسایی می‌کند. این فناوری‌های ویدئویی باعث می‌شوند فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، بهتر از قبل به ‌نظر برسند. برندگان هفتاد و دومین مراسم جوایز مهندسی امی حدودا یک ماه پیش اعلام شد و چند روز پیش، جشنی ویژه برای گرامیداشت مراسم برگزار شد. 

در بخش توضیحات مراسم آمده است که جوایز مهندسی امی به فرد، شرکت یا نهادی اهدا می‌شود که باعث ایجاد تحول در مهندسی شود. این تحولات ممکن است بهبود فناوری‌های پیشین باشند یا به‌طور کلی فناوری جدیدی روی کار بیاورند. امسال آکادمی تلویزیون، ۹ شرکت و پنج فرد را به‌عنوان برندگان مراسم جوایز مهندسی امی شناسایی کرد.

اگر با ProRes اپل آشنا نیستید، بهتر است بدانید ProRes کدکی ویدئویی است که می‌تواند کیفیت تصاویر را با جزئیات بسیار بالا حفظ کند و درعین حال حجم آن‌ها را پایین بیاورد و فرایند انکد (Encode) و دی‌کد (Decode) را سریع‌تر انجام دهد. در نظر داشته باشید که کدک ProRes نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با Final Cut معرفی شد و امروزه به‌عنوان استانداردی در صنعت سینما شناخته می‌شود. 

هفتاد و دومین مراسم جوایز مهندسی امی به پیتر چو و میشل آسلیک، دو نفر از مهندسان اپل که روی کدک ProRes کار کرده‌اند، جایزه اهدا کرد. همچنین گرگ والاس به ‌نمایندگی از اپل و تیم Final Cut Pro در مراسم جوایز امی جایزه دریافت کرد. با مراجعه به این لینک در یوتیوب می‌توانید لحظه‌ی اهدای جایزه به کدک ProRes اپل را در مراسم جوایز مهندسی امی مشاهده کنید.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات