اپل به‌دنبال خرید شرکت تولید پادکست Wondery است

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مبلغ پیشنهادی برای فروش واندری مبلغی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است.
تبلیغات

به‌‌گزارش بلومبرگ، اپل برای خرید واندری (Wondery) وارد مذاکره شد‌ه‌ است. واندری یکی از شبکه‌ها و استودیو‌های مستقل بزرگ در تولید پادکست به‌شمار می‌رود که به اعلام شرکت Podtrac، بیش از هشت‌میلیون کاربر ماهانه دارد. علاوه‌بر اپل، سونی‌موزیک و دو شرکت دیگر  پیشنهاد خرید واندری را داده‌اند.

گفته‌ می‌شود واندروی با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار فروخته می‌شود که از مبلغ‌ پرداخت‌شده‌ی اسپاتیفای برای خرید شرکت‌های فعال در تولید پادکست Ringer و Gimlet Media و هزینه‌ی پرداختی شرکت Sirius XM Holdings برای خرید استیچر بیشتر است. اوایل سال جاری، اسپاتیفای شرکت Ringer را به‌مبلغ ۱۹۶ میلیون دلار و سال گذشته Gimlet Media را به‌مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار خرید. همچنین، شرکت تولید پادکست استیچر به مبلغ ۳۲۵ میلیون دلار فروخته شد.

به‌گزارش بلومبرگ و به‌نقل از منبعی آگاه، اپل و سونی‌موزیک دو شرکت از چهار شرکت متقاضی کنونی برای خرید واندری هستند. نکته‌ی جالب این است با اینکه اسپاتیفای در دو سال اخیر چندین شرکت‌ تولید پادکست را خریده؛ اما پیشنهادی برای خرید واندری نداده است.

مبلغ پیشنهادی برای خرید واندری مبلغ درخورتوجهی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود؛ به‌ویژه باتوجه‌به این موضوع که صنعت پادکست نسبتا کوچک است. بااین‌حال، قابلیت چشمگیر رشد این بازار، سهام امسال اسپاتیفای را به ۸۵ درصد رساند.

واندری گزینه‌ی خرید جذابی برای اپل محسوب می‌شود و برای شرکت کوپرتینویی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی پادکست به‌‌شمار می‌رود و می‌تواند به توسعه‌ی اپل پادکستز و اپل تی‌وی پلاس کمک کند.

حدود ۱۵ سال پیش، اپل با استفاده از آیتونز فعالیت در حوزه‌ی پادکست را آغاز کرد. اخیرا نیز این شرکت روند توسعه‌ی پادکست‌ها را آهسته پیش می‌برد. از فعالیت‌های اخیر این شرکت کوپرتینویی در حوزه‌ی پادکست می‌توان به ارتقای اپلیکیشن پادکست برای آیفون و آیپد و خرید اپلیکیشن پادکست Scout FM اشاره کرد.

همچنین اوایل سال جاری، اپل اعلام کرد که اپل تی‌وی پلاس سریا‌لی با موضوع داستان استارتاپ WeWork می‌سازد که براساس پادکست WeCrashed شرکت واندری است. گفته می‌شود درمجموع واندری بیش از ۱۲ برنامه‌‌ی تلویزیونی براساس پادکست‌هایش می‌سازد.

چهار سال از تأسیس واندری می‌گذرد و فروش این شرکت فعلا در حد مذاکره است و تا چند ماه طول می‌کشد؛ اما ممکن است مذاکرات نتیجه ندهد و فروش این شرکت اتفاق نیفتد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات