سرویس ابری سامسونگ از تابستان سال آینده غیرفعال می‌شود

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ سرویس OneDrive مایکروسافت را به عنوان جایگزین سرویس کلاد خود معرفی کرد.
تبلیغات

برای خیلی از کاربران سرویس کلاد سامسونگ، مشخص بود که این سرویس عمری طولانی نخواهد داشت. سامسونگ اخیرا اعلام کرد که سرویس ذخیره‌سازی کلاد آن به‌زودی قابلیت همگام‌سازی آلبوم تصاویر و ذخیره‌ی اطلاعات موجود در My Files را از دست خواهد داد. کاربران باید منتظر غیرفعال شدن این قابلیت‌ها در تاریخ ۳۰ ژوئن سال آینده (۹ تیر ۱۴۰۰) باشند. درنتیجه، سامسونگ هر نوع ‌داده‌‌ی مربوط به همگام‌سازی گالری و درایو را که روی حساب‌های کلاد باقی‌ مانده باشد، حذف خواهد کرد.

خوشبختانه، سامسونگ مشتریان خود را بدون یک سرویس کلاد جایگزین رها نخواهد کرد. در اطلاعیه‌ی اتمام فعالیت سرویس، سامسونگ به کاربران اطمینان می‌دهد که قابلیت‌های حذف‌شده از سوی سرویس OneDrive مایکروسافت پشتیبانی می‌شوند؛ البته این موضوع نباید ما را شگفت‌انگیز کند؛ چراکه سامسونگ از سال قبل تلاش‌هایش را برای ادغام گالری با سرویس OneDrive شروع کرده است.

سامسونگ تصمیم گرفته است که فرایند غیر‌فعال شدن کامل سرویس ابری‌ خود را در سه مرحله انجام دهد. در مرحله‌ی اول، کاربران جدید اجازه‌ی ثبت‌نام در سرویس را نخواهند داشت و یک ابزار برای انتقال داده‌ها به OneDrive دراختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه‌، پشتیبانی از سرویس انتقال داده‌ها متوقف می‌شود و مبالغ باقی‌مانده از حق عضویت کاربران به‌صورت خودکار برگشت داده می‌شود. در نهایت سامسونگ داده‌های باقی‌مانده را حذف و سرویس کلود را به کلی غیرفعال می‌کند.

زمان غیرفعال شدن سرویس کلاد سامسونگ در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود

برای آن دسته از کاربران سرویس ابری سامسونگ که در یکی از مناطق اروپا، ایالات متحده، آسیا و اقیانوسیه سکونت دارند، فرایند غیرفعال‌سازی سرویس از ۳۰ ژوئن سال آینده (۹ تیر ۱۴۰۰) و برای سایر کاربران از تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) آغاز می‌شود. برای اطلاع از جزئیات مربوط به تاریخ آغاز غیرفعال‌سازی سرویس کلاد سامسونگ در کشورهای مختلف به این لینک مراجعه کنید.

به محض ارائه‌ی ابزار انتقال داده‌ها در ابتدای فرایند غیرفعال‌سازی سرویس کلاد سامسونگ، کاربران قادر خواهند بود تا تمامی داده‌های همگام‌سازی گالری و درایو را به‌صورت خودکار به حساب OneDrive منتقل کنند. کاربران همچنین می‌توانند پس از دانلود داده‌های خود، آن‌ها را در هارد درایو شخصی خود ذخیره کنند. سامسونگ به کاربران خود هشدار می‌دهد که پس از دانلود داده‌ها یا انتقال آن‌ها، امکان حذف خودکار اطلاعات از کلاد سامسونگ وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات