شیائومی از ساعت، دستبند، لامپ، کفش و اسپیکر هوشمند خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
شیائومی در رویداد Smarter Living چندین محصول هوشمند از ساعت و اسپیکر گرفته تا لامپ، کفش و حتی جامایعی هوشمند رونمایی کرد. در ادامه، نگاهی داریم به محصولاتی که در این رویداد معرفی شدند.
تبلیغات

شیائومی روز گذشته سومین رویداد سالانه‌ی «زندگی هوشمندتر» (Smarter Living) را آغاز کرد. محصولاتی که شیائومی همه‌ساله در این رویداد معرفی می‌کند، عموما شامل گجت‌های سلامتی‌محور و وسایل خانه‌ی هوشمند هستند. سومین رویداد Smarter Living شیائومی نیز در همین مسیر پیش رفت و در جریان برگزاری آن شاهد رونمایی محصولات متنوعی بودیم.

تیزری که شیائومی برای رویداد منتشر کرده بود اعلام می‌کرد باید منتظر معرفی چند محصول در دسته‌های مختلف باشیم؛ از می بند ۵ و یک ساعت هوشمند گرفته تا دیگر وسایل الکترونیکی مخصوص خانه. در مراسم شیائومی چند شگفتی نیز دیدیم. در ادامه محصولاتی را موردبررسی قرار می‌دهیم که شیائومی در مراسم روز گذشته معرفی کرد.

شیائومی می واچ Revolve

رنگ بندی ساعت شیائومی Xiaomi Mi Watch Revolve با انواع بندها

براساس گفته‌های شیائومی، کاربران هندی این برند بیشتر از هر چیز دیگری نیازمند ساعت هوشمند بودند و همین موضوع، شیائومی را به رونمایی می واچ Revolve ترغیب کرد. این ساعت هوشمند شیائومی ۴۶ میلی‌متری بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ دارد و در فرم دایره تولید شده. شیائومی می واچ Revolve که در دو رنگ مشکی و و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود، مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت است که در دسته‌ی نمایشگرهای همیشه‌روشن (Always-On Display) قرار می‌گیرد؛ بدین ترتیب وقتی ساعت را روی مچ ببیندید، نمایشگر همواره روشن باقی می‌ماند.

شیائومی می‌گوید نمایشگر ساعت جدیدش با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود که شیشه‌ای بسیار قدیمی است. این ساعت ۱۱۲ واچ‌فیس متنوع دارد و به‌همراه پنج بند سیلیکونی یا چرمی دردسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. ساعت هوشمند جدید شیائومی همچنین مجهز به فناوری نظارت روی ضربان قلب کاربر است و توانایی پایش استرس و خواب را دارد. این ساعت با بهره‌گیری از حسگرهایش می‌تواند سطح انرژی کاربر را تخمین بزند؛ تخمین سطح انرژی کاربر مستقیما براساس داده‌های خواب، ضربان قلب و سطح استرس کاربر که در طول روز به‌دست می‌آیند، محاسبه می‌شود.

برای کاربرانی که به انجام فعالیت‌های بدنی علاقه‌مند هستند، ساعت Mi Watch Revolve می‌تواند ۱۰ فعالیت ورزشی را پایش کند که شامل مواردی همچون دویدن و دوچرخه‌سواری و شنا می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر این است که ساعت جدید شیائومی توانایی ثبت حداکثر اکسیژن مصرفی (VO۲ Max) را دارد و می‌تواند مدت‌زمانی را که پس از ورزش کردن برای ریکاوری نیاز دارید تعیین کند. شیائومی می واچ Revolve همچنین میزان مصرف انرژی کاربر به‌هنگام ورزش کردن را تخمین می‌زند. دیگر مشخصه‌های مهم ساعت شیائومی شامل مقاومت دربرابر نفوذ آب تا فشار پنج اتمسفر، پشتیبانی از GPS و Glonass و باتری ۴۲۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژدهی حداکثر دو هفته می‌شود.

شیائومی اعلام کرد ساعت Mi Watch Revolve با قیمت ۱۰٬۹۹۹ روپیه (معادل تقریباً ۱۴۹ دلار) ازطریق فروشگاه آنلاین Mi Store و آمازون و دیگر فروشگاه‌ها به بازار عرضه می‌شود.

شیائومی می بند ۵

تصاویر بررسی دستبند شیائومی می‌ بند ۵/xiaomi mi band 5
مقاله‌های مرتبط:

به‌هنگام رونمایی شیائومی می بند ۵ برای بازارهای بین‌المللی، خبر آن را در زومیت پوشش دادیم. بااین‌حال شیائومی در جریان برگزاری رویداد روز گذشته‌ی خود، این دستبند سلامتی را برای بازار هند نیز معرفی کرد.

شیائومی می بند ۵ نمایشگر ۱٫۱ اینچ AMOLED دارد و به‌همراه بندهایی با پنج رنگ مختلف عرضه می‌شود. می بند ۵ با یک‌بار شارژ تا حداکثر سه هفته دوام می‌آورد و برخلاف نسل‌های قبل، از شارژ مغناطیسی پشتیبانی می‌کند. شیائومی می بند ۵ تا عمق حداکثر ۵۰ متر، دربرابر نفوذ آب مقاوم است و می‌تواند ۱۱ حالت ورزشی را پایش کند.

این دستبند تناسب اندام روی خواب کاربر نظارت می‌کند و حتی توانایی نظارت روی سطح اکسیژن خون را هم دارد. نکته‌ی درخورتوجه این است که می بند ۵ در بازار هند تراشه‌ی NFC ندارد، بااین‌حال قابلیت‌های دستبند در حوزه‌ی کنترل موسیقی و قابلیتی برای پیدا کردن گوشی هوشمند در صورت گم شدن، در این مدل نیز موجود هستند.

می بند ۵ با قیمت ۲٬۴۹۹ روپیه (معادل تقریباً ۳۴ دلار) در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۹۹) ازطریق Mi Store و Amazon India روانه‌ی بازار هند می‌شود.

اسپیکر هوشمند شیائومی

اسپیکر هوشمند شیائومی / Xiaomi Mi Smart Speaker

شیائومی افزون‌بر ساعت و دسبتند، محصولی دیگر معرفی کرد که در دسته‌ی جداگانه‌ای از محصولات قرار می‌گیرد. شیائومی اعتقاد دارد اسپیکر جدیدش نه‌تنها کیفیت صدای بسیار خوبی ارائه می‌دهد بلکه به‌لطف هوشمند بودن، میزبان قابلیت‌هایی متنوع است. قابلیت‌هایی که اسپیکر شیائومی ارائه می‌دهد از دستیار صوتی گوگل (گوگل اسیستنت) نشئت می‌گیرند. طراحی ظاهری اسپیکر هوشمند شیائومی تا حد زیادی ما را یاد Amazon Echo (در ابعاد بزرگ‌تر) می‌اندازد که در بخش بالایی آن حلقه‌ای نوری دیده می‌شود.

در بخش بالایی می اسمارت اسپیکر گزینه‌های لمسی برای کنترل پخش موسیقی قرار گرفته‌اند و گزینه‌ای مجزا نیز برای خاموش کردن میکروفون ارائه می‌شود. در می اسمارت اسپیکر از دو میکروفون دوربرد استفاده شده که در بخش بالایی آن جای گرفته‌اند. بدنه‌ی اسپیکر شیائومی پوششی مشبک از فلز دارد و این اسپیکر می‌تواند صدا را در تمامی زاویه‌ها به‌صورت ۳۶۰ درجه پخش کند. شیائومی می‌گوید می اسمارت اسپیکر دارای درایو ۶۳٫۵ میلی‌متری با توان ۱۲ وات است و از DTS پشتیبانی می‌کند. در این اسپیکر همچنین شاهد وای‌فای و بلوتوث هستیم.

می اسمارت اسپیکر برچسب قیمت ۳٬۹۹۹ روپیه (معادل تقریباً ۵۴ دلار) را یدک می‌کشد و از ۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۰ مهر ۱۳۹۹) در بازار هند عرضه می‌شود.

محصولات دیگر

لامپ هوشمند شیائومی

لامپ هوشمند شیائومی / Mi Smart Light

می اسمارت لایت (Mi Smart Light) توانایی اتصال به محصولات هوشمند گوگل و آمازون را دارد. این لامپ LED هوشمند حداکثر ۸۱۰ لومن روشنایی ارائه می‌دهد و طبق گفته‌ی شیائومی،‌ طول عمرش به ۱۵٬۰۰۰ ساعت می‌رسد. فرایند عرضه‌ی می اسمارت لایت از روز گذشته با قیمت ۴۹۹ روپیه (معادل تقریباً هفت دلار) آغاز شده است.

کفش هوشمند شیائومی

کفش هوشمند شیائومی / Mi Athleisure Shoes

درست خواندید؛ شیائومی از این پس کفش هوشمند هم تولید می‌کند. در کفش هوشمند شیائومی با نام Mi Athleisure Shoes از کفیِ ضربه‌گیر استفاده شده و بدنه‌ی مشبک آن امکان نفوذ هوا را فراهم می‌سازد. کفش هوشمند شیائومی که در سه رنگ عرضه می‌شود چند نوار بازتاب‌دهنده‌ی نور روی خودش دارد تا کسانی که شب‌هنگام مشغول دویدن می‌شوند درمعرض دید راننده‌ها قرار بگیرند. قیمت کفش هوشمند شیائومی ۱٬۴۹۹ روپیه (معادل تقریباً ۲۰ دلار) است. عرضه‌ی کفش شیائومی از روز گذشته آغاز شده.

جا مایعی شیائومی

جا مایعی هوشمند شیائومی / Mi Automatic Soap Dispenser

گوشی‌های شیائومی و پرچم‌دار را فراموش کنید. شیائومی از این پس جا مایعی هم تولید می‌کند. جا مایعی جدید شیائومی که با نام Mi Automatic Soap Dispenser شناخته می‌شود، طبق ادعای این شرکت «پیشرفته‌ترین راه برای شستن دست‌های شما است» و به‌سادگی می‌توان با آن کار کرد. جا مایعی شیائومی حسگری حرکتی دارد و ۰٫۲۵ ثانیه پس از تشخیص دست، مایع را بیرون می‌ریزد. می‌توان حداکثر ۳۰۰ میلی‌لیتر مایع درون این محصول جای داد تا کاربر بتواند تقریباً ۴۰۰ بار دستش را بشوید. قیمت جا مایعی شیائومی ۹۹۹ روپیه (معادل تقریباً ۱۴ دلار) است. این محصول هم‌اکنون دردسترس قرار دارد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی محصولات جدید شیائومی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات