وسترن دیجیتال دست به سازماندهی مجدد واحدهای کسب‌وکاری خود می‌زند

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت وسترن دیجیتال اعلام کرد برای ساده‌سازی توسعه محصولات خود، به دو واحد جداگانه تقسیم می‌‌شود.
تبلیغات

وسترن دیجیتال از برنامه‌های مهم برای سازماندهی شرکت خود به‌منظور ساده‌سازی توسعه هارد درایورهای جدید و درایورهای حالت جامد خبر داد. از این پس وسترن دیجیتال دارای دو واحد تجاری جداگانه خواهد بود که با HDD و SSD کار می‌کنند و هرکدام توسط مدیرکل خود هدایت می‌شوند. درحال‌حاضر، رابرت سودربری، مدیریت یکی از بخش‌ها را بر عهده دارد و این شرکت در جست‌وجوی یک مدیر کل برای بخش تجاری HDD است.

وسترن دیجیتال، چندین سال پیش با تلاش‌های مکرر خود موفق به تثبیت صنعت ذخیره‌سازی شد. این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۰ اداره چندین شرکت فعال در حوزه ساخت HGST ،SSD و فلش را برعهده گرفت تا محصولات مورد نیاز خود را به‌دست آورد؛ اما تا زمانی‌که در سال ۲۰۱۷ شرکت SanDisk را خریداری نکرده بود هنوز نمی‌توانست فلش NAND تولید کند. پس از اینکه وسترن دیجیتال شرکت‌های متعددی را خرید، به این فکر افتاد که اکنون زمان خوبی برای ایجاد یک سازمان یکپارچه مرتبط با ذخیره‌سازی است که در هر کدام از واحدهای تجاری آن روی یک فناوری جدید تمرکز کند.

هارد وسترس دیجیتال

درحالی‌که این غول ذخیره‌سازی در حال تکامل بود، متاسفانه مدل تجاری مذکور نتوانست به مرحله نهایی برسد و درواقع خوب کار نکرد. در سال ۲۰۱۵ وسترن دیجیتال درآمد ۱۴٫۶ میلیارد دلاری و سود خالص ۱٫۵ میلیارد دلاری را گزارش کرد، درحالی‌که درآمد سالانه SanDisk برای سال مالی ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۵٫۵۶ میلیارد دلار بود. اما در همین بازه زمانی، درآمد اعلام شده برای شرکت تلفیقی مذکور ۱۶٫۵۶۹ میلیارد دلار بود، همچنین این شرکت در سال مالی ۲۰۲۰ درآمدی برابر با ۱۶٫۷۲۶ میلیارد دلار داشت. این بدان معنا است که این شرکت تاکنون موفق نشده بزرگ‌تر از Western Digital و SanDisk چندین سال پیش باشد.

مشکلات موجود در راه موفقیت وسترن دیجیتال

دلایل زیادی وجود دارد که چرا وسترن دیجیتال برای افزایش درآمد خود به‌صورت گسترده‌ای با مشکل مواجه شده است. اکنون دنیای فناوری ذخیره‌سازی بیش از گذشته در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات متعدد است، به همین دلیل شرکت‌های بزرگی مانند وسترن دیجیتال نمی‌توانند مانند گذشته در مسیر خود برای پیشرفت حرکت کنند. رقابت در بازار 3D NAND و SSD بسیار کم شده، بازار کلی مربوط به هارد در حال کاهش است و وسترن دیجیتال مجبور شده برای تمرکز روی محصولات دیگر و جلوگیری از رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند مانند Dell EMC ،HPE ،IBM NetApp و هیتاچی، راهکارهایی را که برای فناوری ذخیره‌سازی به آن‌ها دست پیدا کرده بود به‌ فروش برساند.

ایجاد دو واحد جداگانه در وسترن دیجیتال، یک رقابت داخلی مثبت می‌سازد

وسترن دیجیتال در تلاش برای ساده‌سازی تجارت و همچنین تسریع در توسعه محصولات، تصمیم گرفت شرکت را به دو بخش تقسیم کند که هرکدام به‌طور مستقل عمل کنند. این مسئله ممکن است یک رقابت داخلی را پدید بیاورد، اما کاملا ارزشش را دارد؛ زیرا می‌تواند باعث افزایش سرعت تولید محصولات و در ادامه افزایش میزان درآمد شود.

واحد تجارت فلش توسط رابرت سودربری اداره خواهد شد که مسئول کل استراتژی نمونه کارهای NAND، توسعه محصول، مهندسی، تیم‌های مدیریت محصول و نتایج کسب‌وکار خواهد بود. سودربری قبلا معاون ارشد و مدیرکل تجارت شبکه سازمانی سیسکو بود و سپس به‌عنوان مدیر در UpLift و همچنین مشاور Rubrik و McKinsey & Co مشغول به کار شد.

سودربری گفت:

از نظر من، نوآوری محصول نتیجه ایده‌های عالی و بازارهای پویا است. آن‌چه من در مورد تجارت فلش وسترن دیجیتال تصور می‌کنم این است که پتانسیل موجود در آن می‌تواند نیاز هر بازار از جمله فضای ابری، موبایل، بازی، ویدئو و دستگاه‌های هوشمند را تأمین کند. این پتانسیل درکنار فکر کردن راجع‌به چگونگی تکامل محصولات و فناوری، راه را برای ارائه نوآوری به مشتریان هموار می‌کند. رمز موفقیت وسترن دیجیتال این است که اجرای قوی فناوری با یک استراتژی متمرکز برای هر یک از این بازارها همراه شود.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، این شرکت به‌دنبال یک مدیرکل برای بخش تجارت محصولات هارد دیسک خود نیز هست. اکنون مدتی است که این شرکت در حال انتخاب مدیر برای بخش‌های مختلف خود است. در اوایل سال جاری این شرکت پس از بازنشستگی استیو میلیگان، مدیر ارشد وسترن دیجیتال که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰ در این شرکت کار می‌کرد، دیوید گوکلر را به‌عنوان مدیرعامل جدید منصوب کرد. ماه آگوست گذشته نیز مایک کاردانو، یکی از مدیران وسترن دیجیتال، این شرکت را ترک کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات