ویدیوی مراسم Time Flies اپل با ترجمه مستقیم به زبان اشاره منتشر شد

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از برگزاری مراسم Time Flies، ویدئوی آن را روی وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد. ویدئوی منتشرشده‌ی اپل شامل ترجمه‌ی هم‌زمان به زبان اشاره‌ی آمریکایی است.
تبلیغات

اپل شب گذشته مراسم مهمی را برای رونمایی جدیدترین محصولات خود برگزار کرد. این شرکت پس از برگزاری مراسم، ویدئوی آن را به‌همراه ترجمه‌ی هم‌زمان ازطریق زبان اشاره‌ی آمریکایی (American Sign Language موسوم‌به ASL) روی وب‌سایت خود قرار داد. در نسخه‌ی موردبحث از ویدئوی کنفرانس اپل، شاهد دو ویدئو درکنار یکدیگر هستیم که در یکی از آن‌ها ویدئوی اصلی دیده می‌شود و در دیگری فردی مشغول ترجمه‌ی هم‌زمان رویداد به زبان اشاره‌ی آمریکایی است. این نخستین بار است که اپل چنین کاری انجام می‌دهد.

اپل سال‌ها است با اقداماتی نظیر اضافه کردن زیرنویس هم‌زمان به کنفرانس‌های مطبوعاتی و ویدئوهای تبلیغاتی محصولات، به افرادی که ممکن است با مشکل شنوایی دست‌و‌پنجه نرم کنند کمک می‌کند ویدئوها را بفهمند. بااین‌حال، هیچ‌گاه شاهد ترجمه‌ی مستقیم مراسم‌های اپل به زبان اشاره‌ی آمریکایی نبوده‌ایم.

اپل همواره ثابت کرده که توجه ویژه‌ای به کسانی که دارای معلولیت هستند نشان می‌دهد و به‌همین دلیل است که محصولات شرکت، دارای برخی قابلیت‌های ویژه هستند. iOS 14، به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ بعدی گوشی‌های سری آیفون، ویژگی‌های متنوعی در این زمینه دارد و برخی از ویژگی‌های پیشین را بهبود می‌بخشد. این سیستم‌عامل می‌تواند هنگامی که آیفون برخی صداهای خاص نظیر پارس سگ را تشخیص دهد، آن اتفاق را به اطلاع شما برساند.

همچنین می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات، قابلیتی را فعال کنید که با استفاده آن درصورت دو یا سه بار ضربه زدن متوالی به پشت گوشی، دستور خاصی به آن داده شود. درصورتی‌که در تماس گروهی فیس تایم از زبان اشاره استفاده کنید، iOS 14 توانایی تشخیص آن را دارد. پس از تشخیص، iOS 14 پنجره‌ی مربوط به شما را در تماس گروهی فیس تایم برجسته‌تر می‌کند تا بیشتر در مرکز توجه قرار گیرید. 

اضافه کردن ترجمه‌ی هم‌زمان رویداد Time Flies به زبان اشاره‌ی آمریکایی نشان می‌دهد اپل همواره در تلاش است با ارائه‌ی راهکارهایی جدید، به افرادی که ممکن است دارای معلولیت باشند کمک کند. ویدئوی رویداد جدید اپل همچنین شامل زیرنویس مستقیم به زبان‌های مختلف شامل انگلیسی، اسپانیایی و ژاپنی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات