بلومبرگ ادعا می‌کند: هیئت‌مدیره اپل احتمالا به‌دنبال جانشینی برای تیم کوک است

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook لباس مشکی درحال فکر کردن
نشریه‌ی بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که با فرا رسیدن دهمین سال مدیریت عامل تیم کوک، هیئت‌مدیره‌ی اپل تحقیق برای انتخاب فرد جانشن او را شروع کرده است.
تبلیغات

گزارش جدید بلومبرگ ادعا می‌کند که تیم کوک و اعضای دیگر گروه مدیریتی اپل روی انتخاب جانشین سمت مدیریت عامل متمرکز شده‌اند. تیم کوک اکنون وارد دهمین سال مدیریت عامل در اپل شده است و احتمال انتخاب جانشین برای او روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. نکته‌ی ادعایی مهم دیگر در گزارش بلومبرگ، به احتمال تغییرهای بزرگ‌تر در تیم مدیریتی اپل اشاره می‌کند و به‌نوعی تغییرهای همه‌جانبه را محتمل می‌داند.

در بخشی از گراشی بلومبرگ می‌خوانیم: «با ورود به دهمین سال مدیریت تیم کوک، گروه مدیریتی او اکنون شامل معاون‌های ارشد متعددی می‌شود که هرکدام بیش از دو دهه در اپل کار کرده‌اند و با مجموع درآمدهای چندین میلیون دلاری، ۵۵ تا ۶۰ سال سن دارند. آن‌ها در شرایطی در اپل مشغول به کار هستند که مدیران اجرایی متعددی در این دوران از سمت خود کنار رفته‌اند. منابع نزدیک به شرکت که نخواستند نامشان فاش شود، از برنامه‌های جدی اپل در جست‌وجو و کاوش برای پیدا کردن نسل بعدی مدیران خبر می‌دهند. شرکت هیچ اظهارنظری درباره‌ی این گزارش نداشته است».

ظاهرا تغییرات مدیریتی متعددی در همه‌ی بخش‌های شرکت اجرا خواهد شد

تیم کوک تا به امروز هیچ اظهارنظر یا صحبتی درباره‌ی کناره‌گیری از سمت مدیریت عامل اپل نداشته است. بااین‌حال در گزارش جدید بلومبرگ ادعا می‌شود که احتمالا جف ویلیامز، مدیر عملیات کنونی اپل، به‌عنوان جایگزین تیم کوک انتخاب خواهد شد. ویلیامز هم مانند تیم کوک، مشخصه‌های متعدد عملگرایی و متمرکز بر مأموریت دارد که او را برای هدایت سکان کوپرتینویی‌ها به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

در بخش بازاریابی محصولات اپل، اخیرا شاهد تغییر در ساختار مدیریتی بوده‌ایم. گرگ جزویاک به‌عنوان معاون ارشد شرکت در بازاریابی بین‌المللی جایگزین فیل شیلر شد. اپل ماه گذشته تصمیم مذکور را به‌صورت رسمی به رسانه‌ها اعلام کرد، اما طبق ادعای بلومبرگ، شیلر از سال‌ها پیش به‌مرور مسئولیت‌های خود را در بخش بازاریابی اپل کاهش داده بود. کوپرتینویی‌ها برای جایگزینی جزویاک هم مشغول بررسی گزینه‌های متعددی هستند که مهم‌ترین آن‌ها، معاون ارشد کنونی بخش بازاریابی آیفون، کایان درانس است.

تیم کوک در حال توضیح اپل سیلیکون

بلومبرگ در ادامه‌ی گزارش درباره‌ی گزینه‌‌ی احتمالی جایگزین جزویاک می‌گوید: «استن ان‌گی و سوزان پرسکات، گزینه‌های احتمالی دیگر برای جانشینی جزویاک هستند. ان‌جی، معاون ارشد کنونی بازاریابی اپل واچ، از دهه‌ی ۱۹۹۰ نقشی مهم در فعالیت‌های بازاریابی اپل داشت و آن‌ها را سازمان‌دهی کرد. فعالیت او از مک شروع شد و سپس با تغییر به دسته‌ی آیپاد و آیفون، اکنون در بخش اپل واچ ادامه دارد. پرسکات ۵۵ ساله هم‌اکنون مدیریت بازاریابی اپلیکیشن‌ها را برای شرکت انجام می‌دهد.

در بخش مهندسی نرم‌افزار، کرگ فردریگی احتمالا تا چند سال آینده در موقعیت خود باقی خواهد ماند. او اکنون با ۵۱ سال سن، جوان‌ترین عضو تیم مدیریتی ارشد اپل محسوب می‌شود. سباسشن مارینو مس، معاون ارشد کنونی بخش Intelligent Systems Experience و جان اندروز، فعلا به‌عنوان جانیشن‌های احتمالی فدریگی مطرح شده‌اند.

بخش عملیات اپل یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شرکت محسوب می‌شود. درحال‌حاضر صبیح خان مسئولیت مدیریت این بخش را برعهده دارد و پریا بالاسوبرامانیام به‌عنوان جانشین احتمالی او عنوان شده است. او اکنون مدیریت بخش عملیات آیفون را برعهده دارد. بالاسوبرامانیام حدود ۲۰ سال پیش به اپل پیوست و از سال ۲۰۱۴ در موقعیت کنونی فعالیت می‌کند. او مسئولیت تولید، زنجیره‌ی تأمین و شبکه‌ی تعمیر مهم‌ترین محصول اپل و قطعات زیرساختی‌اش را برعهده دارد.

گزارش کامل بلومبرگ درباره‌ی تغییرهای احتمالی در ساختار اپل، جزئیات کاملی را از فرایند جانشینی در هریک از بخش‌های شرکت ذکر می‌کند. درنهایت مهم‌ترین جانشینی، مربوط به سمت مدیریت عامل به‌نظر می‌رسد که هنوز هیچ سندی مبنی بر صحت ادعاها در دست نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات