گوگل کروم درباره‌ی انتخاب رمزعبور ضعیف به کاربران هشدار می‌دهد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل کروم که به‌تازگی امکان شناسایی رمزعبور افشاشده را دراختیار کاربران خود قرار داده است، اکنون میزان آسیب‌پذیری رمزعبور را نیز به آن‌ها گوشزد خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل کروم اخیرا ویژگی معرفی کرده است که به کاربران امکان بررسی نام کاربری و رمزعبور افشا‌شده را می‌دهد. به‌بیانی دیگر، کاربران می‌توانند مطمئن شود که آیا اطلاعات امنیتی‌شان در داده‌های افشا شده موجود است یا خیر. اکنون توسعه‌دهندگان کروم قصد دارند یک قدم فراتر بروند و امکان ارزیابی رمزعبور انتخابی را دراختیار کاربران قرار دهند تا درصورت ضعیف‌بودن، به آن‌ها هشدار داده شود.

ویژگی رمزعبور ضعیف، نخستین‌بار توسط رسانه‌ی Techdows شناسایی شد که به‌صورت پیوسته با گزینه‌ی بررسی رمزعبورهای افشاشده کار می‌کند و میزان آسیب‌پذیری رمزعبور را نیز اعلام خواهد کرد.

این ویژگی درحال‌حاضر در گوگل کروم Canary دردسترس کاربران قرار گرفته است و افراد می‌توانند با مراجعه به بخش Chrome Flags و جست‌وجوی عبارت «Passwords Weakness Check» آن را فعال کنند. زمانی‌که Flag مربوطه فعال شود، کاربران باید با مراجعه به بخش رمزعبور در تنظیمات مرورگر و انتخاب گزینه‌ی «Check Passwords» امکان بررسی رمزهای عبور سرقت‌رفته و میزان آسیب‌پذیری رمزعبور انتخابی را به‌طور هم‌زمان داشته باشند.

همان‌طورکه گفته شد این قابلیت هنوز دردسترس تمام کاربران قرار نگرفته است: اما پیش‌بینی می‌شود به‌زودی برای تمام کاربران فعال شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات