AMD در سال ۲۰۲۰ به تمام اهداف نقشه راه خود می‌رسد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا AMD برخلاف رقیب دیرینه خود در مسیر نقشه‌ی راه ۲۰۲۰ مشکلی ندارد و تا پایان سال، پردازنده‌های Zen 3 و RDNA2 و ‌CDNA را به بازار عرضه می‌کند.
تبلیغات

AMD در رویداد اخیر گزارش درآمدی، گریز کوتاهی به برنامه‌های معرفی و عرضه‌ی محصول در سال جاری داشت و به‌نوعی روی برنامه‌های قبلی خود تأکید کرد. شرکت قبلا ادعا کرده بود که تا پایان سال ۲۰۲۰، پردازنده‌های جدید را در دسته‌ی مصرف‌کننده و سرور به بازار عرضه خواهد کرد. این نقشه‌ی راه که نشان‌دهنده‌ی سالی پربار برای شرکت بود، در رویداد اخیر هم تکرار و روی آن تأکید شد.

گزارش مالی AMD فصل دوم ۲۰۲۰

محصولات مبتنی بر Zen 3 در تمامی دسته‌ها تا پایان سال عرضه می‌شوند

در دسته‌ی محصولات مخصوص کلاینت، پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی جدید شرکت در انتهای سال جاری به بازار عرضه می‌شوند. اولین پردازنده‌های گرافیکی که از معماری RDNA2 بهره می‌برند، تا پایان ۲۰۲۰ به بازار خواهند رسید. فراموش نکنید که پردازنده‌های گرافیمی ایکس ‌باکس سری ایکس و پلی ‌استیشن ۵ هم از همین معماری بهره می‌برند. AMD می‌گوید RDNA2 به‌نوعی خانواده‌ی پردازنده‌های گرافیکی شرکت را به‌طور کامل متحول خواهد کرد.

معماری Zen 3 یکی از دستاوردهای مهم AMD است که بسیاری از کاربران و کارشناسان، انتظار آن را می‌کشند. طبق نقشه‌ی راه، اولین پردازنده‌های رومیزی مبتنی بر معماری مذکور هم امسال به دست مشتریان می‌رسند. مانند همیشه، چنین ادعاهایی مبنی بر عرضه‌ی محصول در رویدادهای رسمی یک شرکت، به این معنا نیست که مشتریان دقیقا در همان تاریخ موفق به تهیه‌ی محصول خواهند شد. به‌هرحال AMD تصمیم دارد تا با این سبک از اخبار امیدوارکننده، جامعه‌ی مشتریان و طرفداران خود را حفظ کند.

گزارش مالی و برنامه‌های فصل دوم AMD ۲۰۲۰

در بخش پردازنده‌های سرور AMD هم روندی شبیه به بخش‌های دیگر دیده می‌شود. تیم قرمز ادعا می‌کند که آن‌ها در مسیر عرضه‌ی اولین پردازنده‌های سرور مبتنی بر Zen 3 تا پایان سال جاری هستند. پردازنده‌های جدید به‌نام EPYC Milan شناخته می‌شوند. به همین ترتیب، اولین پردازنده‌های گرافیکی دیتاسنتر AMD مبتنی بر معماری CDNA هم در سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات