مایکروسافت ۹۶۰ کارمند لینکدین را تعدیل کرد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
برنامه‌های تعدیل نیروی جدید مایکروسافت در لینکدین اجرا شد که با تعدیل ۹۶۰ کارمند، مجموع نیروهای تعدیل‌شده را به دو هزار نفر رساند.
تبلیغات

مایکروسافت برنامه‌ی مرسوم تعدیل نیرو در پایان سال مالی را اجرا کرد. این برنامه‌ها هرساله در ماه ژوئیه اجرا می‌شوند. ردموندی‌ها قبلا خبر تعدیل هزار نیرو را اعلام کرده بودند و اکنون، ۹۶۰ نیروی جدید همگی از بخش لینکدین اخراج خواهند شد. رایان روسلانسکی، مدیرعامل جدید توییتر، خبر تعدیل نیروی جدید را طی نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد و اکنون، مایکروسافت خبر را به‌صورت عمومی در وب‌سایت رسانه‌ای لینکدین منتشر کرده است. در بخشی از نامه‌ی روسلانسکی به کارمندان می‌خوانیم: «تیم اجرایی پس از هفته‌ها بحث و بررسی به تصمیم دشوار تعدیل ۹۶۰ نیرو یا ۶ درصد از نیروی انسانی شرکت رسید. این افراد از تیم‌های Global Sales و Talent Acquisition تعدیل خواهند شد».

ویروس کرونا روی سیستم نیروی انسانی مایکروسافت و لینکدین تأثیر عمیقی داشته است

مدیرعامل لینکدین در صحبت‌های خود به عوامل متعددی همچون ویروس کرونا به‌عنوان دلیل تعدیل نیرو اشاره می‌کند. همه‌گیری کووید ۱۹ در سرتاسر جهان، تأثیر قابل‌توجهی روی استخدام در زیرمجموعه‌ی Linkedin Talent Acquisition داشت. روسلانسکی می‌گوید نامه‌ی نهایی مایکروسافت تا ماه سپتامبر به دست کارمندان تعدیل‌شده می‌رسد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ با پرداخت ۲۶/۲ میلیارد دلار، لینکدین را خریداری کرد. از آن زمان، ردموندی‌ها برنامه‌های تعدیل نیروی متعدد و گسترده‌ای را در شرکت پیاده کرده‌اند. آن‌ها برنامه‌های اقدام و یکپارچه‌سازی زیادی هم بین محصولات لینکدین با محصولات خود انجام داده‌اند. البته اقدام‌ها به‌حدی نبود که در ابتدای فرایند خرید تصور می‌شد. مدیران لینکدین در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند که برنامه‌های برای جابه‌جایی دیتاسنترها خود ندارند. کمی بعد، برنامه‌ها تغییر کرد و در سال گذاشته، خبر جابه‌جایی سرویس‌ها به خدمات ابری آژور، اعلام شد. لینکدین بعدا هم بیانیه‌ای به رسانه‌ها ارائه کرد که فرایند مهاجرت به دیتاسنترهای جدید را عملیاتی عنوان کرده بود. برخی از فرایندها، ماه گذشته به سرویس Azure Front Door منتقل شدند که به‌عنوان مرحله‌ی اول برای ورود به اکوسیستم آژور در برابر کسب‌وکارها قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات