دسترسی به ترلو برای کاربران ایرانی قطع شد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
دسترسی به سرویس ترلو ازطریق IP های داخل ایران از ساعاتی پیش ناممکن شده است
تبلیغات

ترلو (Trello) با بیش از ۵۰ میلیون کاربر، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مدیریت پروژه و کار گروهی در جهان و ایران است. با استفاده از ترلو می‌توان وظایف مختلف را بین اعضای حاضر در یک کار گروهی تقسیم و برای هر وظیفه اولویت و زمان انجام مشخصی تعیین کرد. با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و روی آوردن بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها به دورکاری، اهمیت ابزارهایی چون ترلو بیش‌ازپیش شده است.

متاسفانه از ساعاتی پیش دسترسی به ترلو از داخل ایران متوقف شده است و در صورت مراجعه به سایت ترلو با پیغام زیر مواجه می‌شوید:

Access DeniedYou don't have permission to access "http://www.trello.com/" on this server.Reference #18.17df3a17.1594886569.1fe524bc
trello کاربران ایرانی را تحریم کرد. pic.twitter.com/9WcnMIAcdb— Zoomit | زومیت (@TheZoomit) July 16, 2020

هنوز مشخص نیست که دلیل عدم امکان استفاده از سرویس ترلو ازطریق IP های ایران چیست؛ اما برخی از کاربران تحریم‌ها را دلیل این قطع دسترسی می‌دانند. ترلو و شرکت استرالیایی اطلسین (Atlassian) که مالک این سرویس است، هنوز پاسخی به ایمیل زومیت درباره‌ی علت عدم سرویس‌دهی به کاربران ایرانی نداده‌اند.

باتوجه‌به استفاده‌ی بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی از ترلو، امیدوارم قطع دسترسی اخیر موقتی و ناشی از اشتباه فنی باشد. همان‌طور که می‌دانید، ترلو درکنار مایکروسافت تیمز، از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های اعضای تحریریه‌ی زومیت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات