سامسونگ حجم تولید حسگرهای تصویر را افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد یکی از خطوط تولید کارخانه‌ی بزرگ خود را در شهر هواسئونگ که در زمینه‌ی ساخت حافظه‌های DRAM فعالیت می‌کند به ساخت حسگر تصویر اختصاص دهد.
تبلیغات

طبق گزارش اختصاصی رسانه‌ی Business Korea به‌نقل از منابعی آگاه، سامسونگ قصد دارد یکی از خطوط تولید فعلی خود را که در زمینه‌ی ساخت DRAM فعال است به تولید حسگرهای تصویر اختصاص دهد. تبدیل خط تولید DRAM به خط تولید حسگر تصویر احتمالا چیزی در حدود ۸۱۵ میلیون‌دلار برای سامسونگ هزینه خواهد داشت.

گزارش جدید Business Korea به‌طور دقیق‌تر اعلام می‌کند که سامسونگ در پی تبدیل خط تولید شماره ۱۳ کارخانه‌ی بزرگ خود در شهر هواسئونگ استان گیونگی به خط تولید حسگر تصویر است. سامسونگ سابقه‌ی انجام چنین کاری را دارد و به‌همین دلیل انتشار گزارش Business Korea چندان تعجب‌برانگیز به‌نظر نمی‌رسد. سامسونگ در سال ۲۰۱۸ خط تولید شماره ۱۱ کارخانه‌ی موردبحث را که به تولید DRAM مربوط بود به خط تولید حسگر تصویر تبدیل کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند تقریبا ۸۰ درصد از روند مونتاژ و تولید قطعات DRAM و حسگرهای تصویر با یکدیگر هم‌پوشانی دارد، دقیقا به‌همین دلیل است که سامسونگ تصمیم گرفته یکی از خطوط تولید DRAM را به حسگر تصویر تبدیل کند. درواقع سامسونگ به‌جای اینکه مجبور شود خط تولید جدیدی را از نو بسازد، با صرف هزینه‌ی کمتر تصمیم گرفته اصلاحاتی خاص در یکی از خطوط تولید خود اعمال کند تا آماده‌ی تولید حسگر تصویر شود. با وجود هم‌پوشانی بسیار زیاد در بین فرایند تولید حافظه‌های DRAM با حسگرهای تصویر، تبدیل خط تولید شماره ۱۳ کارخانه‌ی هواسئونگ یک تریلیون وون (معادل تقریبا ۸۱۵) دلار هزینه روی دست سامسونگ خواهد گذاشت. 

Business Korea تاکنون به‌طور دقیق اشاره نکرده است که سامسونگ قصد دارد در خط تولید موردبحث چه‌نوع حسگر تصویری را بسازد. کره‌ای‌ها به‌تازگی حسگری ۵۰ مگاپیکسلی با نام ایزوسل GN1 معرفی کرده‌اند که شاهد استفاده از آن در یکی از گوشی‌های جدید ویوو بودیم. سامسونگ همچنین پیش‌تر اعلام کرده است که طبق برنامه‌های پیشین قصد دارد در مسیر خلق حسگرهای ۱۵۰ و حتی ۲۰۰ مگاپیکسلی قدم بردارد.

این شرکت همچنین امیدوار است روزی به تجهیزات و منابع لازم برای تولید حسگر ۶۰۰ مگاپیکسلی دست پیدا کند. چشم انسان وضوحی معادل ۵۰۰ مگاپیکسل دارد؛ این یعنی حسگر ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ جزئیاتی بیشتر از چشم انسان ارائه خواهد داد. البته این حسگر احتمالا مخصوص گوشی‌ موبایل نخواهد بود. خبرگزاری Android Headlines در گزارشی اختصاصی می‌نویسد کارشناسان صنعت می‌گویند روند تولید انبوه حسگر در خط تولید جدید سامسونگ احتمالا در پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات