ایکس‌باکس سرفیس، تبلت ۷ اینچی مخصوص بازی مایکروسافت

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات مربوط به پروژه محرمانه مایکروسافت به بیرون درز کرد، چند منبع مطمئن از تلاش غول نرم‌افزاری ردموند مبنی بر ساخت تبلت ۷ اینچی مخصوص بازی خبر داده‌اند، براساس این گزارش‌ها مایکروسافت در تلاش است تا یک تبلت ۷ اینچی با نام Xbox Surface را پس از سرفیس RT و سرفیس Pro وارد بازار کند. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید تا مشخصات سخت‌افزاری اولیه این تبلت را به‌همراه جزئیات کامل مشاهده کنید.
تبلیغات

درست در روزی که بررسی تبلت ۷ اینچی نکسوس گوگل را در زومیت منتشر کردیم، اطلاعات محرمانه مربوط به تبلت ۷ اینچی مایکروسافت به بیرون درز کرد! این تبلت که ایکس ‌باکس سرفیس نام‌گذاری شده است مجهز به پردازنده سفارشی شده ARM با پهنای باند بالای حافظه رم است که برای پردازش سنگین بازی‌ها بهینه شده است. مشخصات سخت‌افزاری این تبلت احتمالا تا زمان عرضه، دستخوش تغییراتی خواهد شد، اما براساس اطلاعات بدست آمده، سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) بکار رفته در تبلت ایکس‌باکس سرفیس ساخت اینتل است، تراشه‌ای که هنوز اینتل هیچ صحبتی از آن میان نیاورده و قرار است در آینده وارد بازار شود.

تبلت ایکس‌باکس سرفیس با نسخه محدود و سفارشی شده ویندوز ۸ همراه خواهد بود که مایکروسافت روی هسته اصلی سیستم‌عامل تغییراتی اعمال کرده است. این تبلت قادر به انجام برخی از امور قابل انجام با تبلت سرفیس RT است اما تمرکز اصلی آن روی بازی خواهد بود.

سخت‌افزار مرموز، تولیدکننده مرموز

مایکروسافت در حال توسعه و طراحی سخت‌افزار تازه‌ای است که برای ساخت آن از تولیدکنندگان فعلی کنسول بازی ایکس ‌باکس استفاده نکرده است. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که تبلت ایکس‌باکس سرفیس در همان کارخانه‌ای تولیدی ایکس‌باکس ۷۲۰ تولید خواهد شد.

اما براساس این گزارش بخشی از تبلت ۷ اینچی مایکروسافت در خود این کمپانی طراحی و توسعه داده شده است. پیش از این نیز اطلاعات جامعی از طراحی کنسول ایکس باکس ۷۲۰ به بیرون درز کرده بود.

ازآنجاکه مایکروسافت در زمینه بازی و کنسول‌های بازی، تجربه موفق چندین ساله دارد و احتمالا برای تأمین محتوای مورد نیاز تبلت مخصوص بازی خود نیز با مشکل رو‌به‌رو نخواهد شد، بدون شک با ورود تبلت ۷ اینچی این شرکت شاهد تحولات جذابی در بازار سرگرمی خواهیم بود.

مایکروسافت در رابطه با این خبر اعلام کرده که در رابطه با شایعات نظری نمی‌دهد.

نظر شما در رابطه با تبلت ۷ اینچی مایکروسافت چیست؟ چقدر به حقیقت پیوستن این شایعه را محتمل می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات