گوگل‌ارث سرانجام با سایر مرورگرها نیز سازگار شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام فایرفاکس، اج و اپرا به فهرست مرورگرهای پشتیبانی‌کننده از نسخه‌ی وب برنامه‌ی گوگل‌ارث افزوده شدند.
تبلیغات

روز گذشته گوگل درهای نسخه‌ی وب برنامه محبوب گوگل‌ارث را به روی مرورگرهای مختلف از جمله فایرفاکس، اج و اپرا باز کرد. این غول جست‌وجو پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی وب گوگل‌ارث را منحصرا برای مرورگر کروم عرضه کرده بود. گوگل اذعا کرده است: «ما از بزرگترین حامیان استانداردهای وب باز هستیم»؛ اما نسخه وب گوگل‌ارث تنها با تکنولوژی‌های استفاده شده در مرورگر کروم سازگار بود و استانداردی برای امکان دسترسی به این سرویس از طریق سایر مرورگرها وجود نداشت. در نتیجه گوگل‌ارث یکی از اولین سرویس‌های تحت وب گوگل شد که تنها از طریق کروم در دسترس بود.

سرویس‌هایی که تنها با این مرورگر در دسترس هستند با اپلیکیشن‌های مبتنی بر ++C نوشته شده‌اند تا از همه بازدهی ممکن برای امکاناتی مانند زوم کردن روی مکان‌های مختلف در دنیای مجازی گوگل‌ارث سازگار باشن؛ اما گوگل در سه سال گذشته، طی همکاری با مجموعه‌هایی مانند WebAssembly یا Wasm به بهبود و یکپارچه‌سازی استانداردهای وب جهت اجرای کدهای نوشته شده با C و ++C در مرورگرهای مختلف پرداخته و حالا امکان دسترسی به سرویسی مثل گوگل‌ارث برای کاربران سایر مرورگرها نیز وجود دارد.

Wasm

گوگل برای شش ماه مشغول آزمایش گوگل‌ارث روی مرورگرهای غیر از کروم بوده است

گوگل با آزمایش این مساله طی شش ماه گذشته سرانجام امروز اعلام کرد که مرورگرهای فایرفاکس، اپرا و مایکروسافت اج از نسخه وب گوگل‌ارث پشتیبانی می‌کنند. در این میان نام سافاری دیده نمی‌شود و این به اپل بستگی دارد. اپل نیز در کنار گوگل، موزیلا، W3C و مایکروسافت عضوی از Wasm است.

تیم گوگل‌ارث در نوشته‌ای رسمی اعلام کرده که «ما هنوز کارهایی برای انجام داریم که بهبود تجربه کاربری برای کاربران همه مرورگرهای یاد شده و اضافه شدن سافاری به جمع این مرورگرها از آن جمله است.»

گوگل‌ارث

اگر از کاربران فایرفاکس، اپرا یا مایکروسافت اج هستید و مرورگرتان به‌روز شده است، می‌توانید از طریق این لینک به نسخه وب گوگل‌ارث دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات