رئیس هیئت مدیره سامسونگ قصد استعفا دارد

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ که پیش‌تر به جرم فعالیت‌های خراب‌کارانه در سندیکای کارگری، به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود، تصمیم به استعفا گرفته است.
تبلیغات

سامسونگ امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس هیئت مدیره‌ی این شرکت، لی سانگ هون که پیش‌تر در ماه دسامبر به جرم فعالیت‌های خراب‌کارانه در سندیکای کارگری، به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بود، بدون شرح هیچ دلیلی، تصمیم به استعفا گرفته است. در بیانیه‌ی سامسونگ آمده است، اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت مذکور بنا دارند در آینده‌ای نزدیک رئیس جدیدی را تعیین کنند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود سامسونگ در ماه مارس، جلسه‌ای را با سهام‌داران برگزار کند.

در پرونده‌ی نظارتی لی سانگ هون آمده است، او در زمان حضورش به‌عنوان رئیس هیئت مدیره در سامسونگ، درحالی‌که روی فعالیت‌های مدیریتی نظارت داشت، تصمیماتی را درباره‌ی استراتژی اصلی این کسب‌و‌کار اتخاذ می‌کرد. وارث شرکت سامسونگ، جی وای لی، نیز با اتهاماتی در ارتباط‌با پرداخت رشوه به یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور اسبق کره‌ی جنوبی، پارک گئون های، درحال محاکمه است؛ او برای جلب حمایت دولت از طرح جانشینی خودش به‌عنوان رئیس هیئت مدیره، این رشوه را پرداخت کرده است.

گروه سامسونگ، با انتصاب کارشناسان خارجی به‌عنوان اعضای هیئت جدید نظارت، قصد دارد تا اقدامات قاطع‌تری را دربرابر رفتارهای مجرمانه پیشه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات