فاکسکان برای مقابله با ویروس کرونا، ماسک مخصوص تولید می‌کند

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان، مهم‌ترین شریک اپل در تولید آیفون، برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا سراغ تولید ماسک‌های پزشکی خواهد رفت.
تبلیغات

فاکسکان که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در چین فعالیت‌ کارخانه‌های خود در این کشور را تعلیق کرده، تصمیم گرفته است برای مقابله با این ویروس ماسک مخصوص پزشکی تولید کند. همچنین، این شرکت می‌کوشد کارخانه‌های تعلیق‌شده‌ی خود را بازگشایی کند. 

فاکسکان قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی، به رکورد تولید دومیلیون ماسک در روز برسد. شیوع ویروس کرونا در چین و رسیدن آن به بخش‌های زیادی از جهان، باعث افزایش درخواست برای خرید ماسک شده است. افزایش تقاضای ماسک این محصول پیشگیری پزشکی را در بخش‌های زیادی از دنیا کمیاب کرده است.

فاکسکان در شبکه‌ی اجتماعی چینی وی‌چت اعلام کرد:

در جنگ علیه گسترش بیماری، هر ثانیه باارزش است. هرچه سریع‌تر واکنش مؤثر نشان دهیم، می‌توانیم با این ویروس بهتر مقابله کنیم و زندگی‌‌های در خطر را نجات دهیم و زودتر از وضعیت فعلی خارج شویم.

فاکسکان اعلام کرد آزمایش‌های سجنش کیفیت اولیه‌ی ماسک‌های خود را در شن‌ژن چین آغاز کرده است و ماسک‌های تولیدی در اولین قدم دراختیار کارکنان این شرکت قرار خواهد گرفت. این شرکت می‌گوید:

این کار نه‌تنها بزرگ‌ترین وظیفه‌ی کاری، بلکه بزرگ‌ترین وظیفه‌ی اجتماعی‌مان به‌شمار می‌رود.

به‌گفته‌ی فاکسکان، بعد از اینکه تمام کارکنان این شرکت ماسک‌های تولیدی را دریافت کردند، این محصول دراختیار عموم هم قرار خواهد گرفت. افزون‌براین، شرکت یادشده قرار است برای بررسی موردهای مشکوک به ابتلا از تجهیزات مدرن تشخیص دما به‌کمک مادون‌قرمز در کارخانه‌های خود استفاده کند. فاکسکان در حالی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شد کارخانه‌های خود را در مقطع تعطیلات سال نو تعطیل کند که پیش‌از‌این چنین تعطیلی سابقه نداشت. در‌حال‌حاضر، این شرکت تلاش می‌کند مجوزهای لازم برای بازگشایی کارخانه‌های خود را دریافت کند.

تصمیم جدید فاکسکان در شرایطی اتخاذ می‌شود که نگرانی‌هایی بابت تأثیر شیوع کرونا بر صادرات مواد و وسایل در کشورهای دیگر، بیش‌از‌پیش افزایش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات گوشی‌های هوشمند ممکن است به‌دلیل شیوع کرونا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. همین مسئله احتمالا روی میزان فروش محصولات آیفون به‌خصوص آیفون ۱۱ تأثیرگذار خواهد بود. 

جنرال موتورز، یکی از شرکت‌های خودروساز بزرگ‌ آمریکا، نیز تصمیم گرفته است برای مقابله با شیوع کرونا، ماسک تولید کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات