علی بابا در روز مجردها بیش از مجموع جمعه سیاه و دوشنبه سایبری فروش داشت

پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
علی بابا در روز مجردها توانست رکورد فروشی را ثبت کند که از مجموع دو رویداد جمعه سیاه و دوشنبه سایبری بیشتر بود.
تبلیغات

کاربران امسال رکورد خرید ۷/۴ میلیارد دلار را در بلک فرایدی ثبت کردند. فروش ۹/۴ میلیارد دلار نیز برای روز سایبر ماندی ثبت شد. مجموع فروش این دو روز که از پرفروش‌ترین روزهای خرید آنلاین در جهان محسوب می‌شوند، کمتر از ۳۸ میلیارد دلاری بود که در مراسم روز مجردها (روز یازدهم ماه یازدهم) در علی بابا ثبت شد.

علی بابا کلاد اخیرا گزارشی را از فروش روز مجردها در پلتفرم خود منتشر کرده و به فناوری‌هایی اشاره کرده است که در مدیریت خریدهای عظیم آن روز مورد استفاده قرار گرفتند. از میان مهم‌ترین فناوری‌ها می‌توان به نسل سوم معماری X-Dragon پلتفرم ابری اشاره کرد. سرورهای X-Dragon با شرح Elastic Bare Metal Servers ازسوی علی بابا معرفی می‌شوند و در فروش امسال،‌ افزایش بازدهی هزینه‌ای را تا ۲۰ درصد برای غول چینی به‌ ارمغان آوردند. سرورهای مذکور توانایی ادغام و هماهنگی یکپارچه میان پلتفرم‌های پردازشی همچون Elastic Compute Servers یا ECS و انواع دیگر سرور و همچنین ماشین‌های مجازی را دارند. همه‌ی ادغام‌ها در یک معماری واحد رخ می‌دهد.

از فناوری‌های دیگر علی بابا کلاد در روز مجردها می‌توان به دیتابیسی به‌نام POLARDB اشاره کرد که از فعالیت‌های فروش حجیم و شدید در روز مجردها پشتیبانی کرد. فشار فروش در اوج این روز به ۸۷ میلیون درخواست در ثانیه رسید که در دیتابیس مذکور پردازش شد. نسل جدید دیتابیس ابری POLARDB کارایی و قدرت بالا را در کنار سازگاری و دست‌رسی‌پذیری شبیه به دیتابیس‌های سنتی سازمانی در رویکردی مقرون به‌صرفه در اختیار علی بابا قرار می‌دهد.

قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

علی بابا یک چت‌بات به‌نام Alime Shop Assistant دارد که در فروش روز مجردها، وظایف متعددی را در بخش پشتیبانی مشتری بر عهده گرفت. چت‌بات مذکور از فناوری‌های یادگیری ماشین آکادمی DAMO علی بابا استفاده می‌کند و ۹۷ درصد از درخواست‌های مشتریان را در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک شرکت همچون Taobao و Tmall مدیریت کرد.

alibaba

آکادمی DAMO علی بابا علاوه بر فناوری‌های یادگیری ماشین، فناوری ترجمه‌ی ماشینی بهینه‌ را برای پلتفرم بین‌المللی علی اکسپرس ارائه می‌کند. ترجمه‌ی ماشینی می‌تواند فروشگاه و صفحه‌ی محصولات فروشنده‌ها در پلتفرم را به ۲۱ زبان زنده‌ی جهان ترجمه کند. درنتیجه کاربران از سرتاسر اروپا، آسیا، آمریکا و خاورمیانه مشکلی با خواندن محتوای محصولات نخواهند داشت. فناوری DAMO در فروش امسال ۱/۶۶ میلیارد بار مورد استفاده قرار گرفت و سرویس ترجمه‌ی ماشینی، ۲۰۰ میلیارد کلمه را به زبان‌های گوناگون ترجمه کرد.

پلتفرم فروش Taobao علاوه بر استفاده از فناوری‌های پلتفرم مادر، فریمورک ارتباطی زنده را در روز مجردها برای کاربری‌های صوتی و تصویری در علی بابا کلاد توسعه داد. فناوری جدید توانست تأخیر شبکه را از پنج تا هفت ثانیه ۱/۵ ثانیه کاهش دهد. به‌علاوه تجربه‌ی ارتباط زنده میان پخش‌کننده‌های محتوا و کاربران نیز بهبود یافت. هوش مصنوعی به‌کاررفته در فناوری ویدئویی، محصولاتی که در تعامل زنده توسط فروشنده‌ها ذکر می‌شد را شناسایی می‌کرد و مخاطبان در همان لحظه لینک خرید محصول را مشاهده می‌کردند.

جست‌وجوی صوتی در فروش امسال روز مجردها نقش زیادی داشت. بیش از یک میلیون سفارش کالا ازطریق دستورهای صوتی اسپیکر هوشمند Tmall Genie ثبت شدند که توسط آزمایشگاه هوش مصنوعی علی بابا توسعه یافته است.

فروش روز مجردها در علی بابا، هر سال رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند. شاید فعالان تجارت الکترونیک در دیگر نقاط جهان هنوز باید درس‌هایی از عملکرد و فناوری‌های غول چینی فرا بگیرند تا در فروش آنلاین محصولات و پردازش حرفه‌ای سفارش‌ها، عملکرد بهتری داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات