اپل ۲۵۰ میلیون دلار در کورنینگ سرمایه‌گذاری می‌کند

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در راستای تعهد به پرداخت ۵ میلیارد دلار به شرکت‌های تولیدکننده‌ی آمریکایی، ۲۵۰ میلیون دلار دیگر به شرکت کورنینگ اعطا خواهد کرد.
تبلیغات

 اپل که مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ روی کورنینگ سرمایه‌گذاری کرده بود، این بار قصد دارد مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار دیگر به این تولیدکننده‌ی صفحات نمایش آیفون، آیپد‌ و اپل واچ بپردازد. این مبلغ از حساب صندوق تولیدات پیشرفته (Advanced Manufacturing Fund) اپل پرداخت خواهد شد؛ صندوقی که ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به کورنینگ اختصاص داده بود. اپل هم‌اکنون متعهد به پرداخت ۵ میلیارد دلار به‌عنوان عضوی از صندوق سرمایه‌گذاری شده که درراستای «دوران جدید تولید مبتنی بر فناوری در ایالات‌متحده» حرکت می‌کند. هیچ‌کدام از شرکت‌های اپل و کورنینگ دقیقا نمی‌گویند که این سرمایه‌گذاری چه تحولاتی را در پی خواهد داشت؛ تنها گفته شده که مربوط به دستگاه‌های آینده است.

در بیانیه‌ی منتشرشده از طرف اپل آمده است:

این سرمایه‌گذاری ترکیبی، تحقیق و توسعه‌ی کورنینگ در جدیدترین فرآیندهای صفحه‌نمایش، تجهیزات و مواد یکپارچه‌ی دستگاه‌های مصرفی نسل آینده را تقویت خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری مورد نظر در حالی صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان شیشه‌ی صفحه‌نمایش در تلاش برای ساخت شیشه‌های منعطف مورد استفاده در گوشی‌های تاشدنی آینده هستند تا صفحه‌های پلاستیکی نسل اول تاشدنی‌ها را جایگزین کنند. بلومبرگ اوایل ماه جاری گزارش داده بود که سامسونگ در حال آزمایش صفحه‌نمایش منعطف فوق‌نازکی برای جانشین گلکسی فولد است؛ کورنینگ نیز سابقا درارتباط‌با تلاش‌هایش برای تولید شیشه‌ی صفحه نمایش نازکی که منعطف و غیرشکننده باشد، صحبت کرده بود.

شایعات اولیه حاکی از آن است که اپل در حال کار روی یک گوشی تاشدنی برای معرفی در سال ۲۰۲۰ است. با این حال، کورنینگ همچنان نسبت به هدف سرمایه‌گذاری خود سکوت کرده است. مدیر کل و مدیرعامل این شرکت وندل پی. ویکس (Wendell P. Weeks) گفته، این مبلغ به شرکت اعطا خواهد شد تا نوآوری‌های جدید در صنعت شیشه‌ی صفحه‌نمایش را توسعه دهد و قابلیت‌های حیاتی جدید را برای کاربران نهایی ایجاد کند. شاید این بدان معنی است که در آینده شاهد شیشه‌ی صفحه‌نمایش سخت‌تری خواهیم بود. اپل اعتقاد دارد که جدیدترین گوشی این شرکت دارای سخت‌ترین شیشه‌ی صفحه‌نمایش است؛ شرکت کوپرتینویی برای اثبات ادعای خود تبلیغی ساخته که در آن آیفون ۱۱ پرو در برابر همه‌نوع اقلام آشپزخانه از خود مقاومت نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات