نرخ آپدیت به اندروید 9 به‌تفکیک تولیدکنندگان منتشر شد

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
آمار جدید مؤسسه Counterpoint، شرکت نوکیا را در زمینه‌ی پشتیبانی و سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید بالاتر از دیگر تولیدکنندگان اندرویدی قرار داده است.
تبلیغات

امروزه با‌ توجه‌ به کمبود ویژگی‌های تازه و جذاب در گوشی‌های جدید، افراد مدت‌زمان بیشتری دستگاه‌های خود را نگه می‌دارند. طبق آمار، کاربران آمریکایی، اروپایی و چینی به‌طور متوسط پس‌ از گذشت ۳۰‌ ماه اقدام به تعویض گوشی هوشمند خود می‌کنند؛ بنابراین اهمیت پشتیبانی مناسب از نرم‌افزار و سیستم‌عامل نسبت‌به گذشته دوچندان شده است.

حال مؤسسه Counterpoint Research داده‌هایی را از گوشی‌های اندرویدی استخراج کرده که طبق آن، نرخ نوسازی به جدیدترین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید ۹ به‌ تفکیک تولیدکنندگان مختلف مشخص شده است. در این آمار، گوشی‌هایی مدنظر قرار گرفته‌اند که از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ تاکنون تولید شده‌اند. نکته‌ی مهم درباره‌ی این آمار، درنظر‌گرفتنِ سرعت انتشار به‌روزرسانی‌ها است که برای اغلب کاربران مهم شمرده می‌شود.

نتایجی که از داده‌های استخراج‌شده به‌دست آمد، پیروزی قاطع نوکیا را نشان می‌دهد. درحال‌ حاضر، ۹۶درصد از گوشی‌هایی که نوکیا از سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ تا‌ به‌ امروز تولید کرده، از اندروید ۹ استفاده می‌کنند. البته باید درنظر داشت که فنلاندی‌ها حتی گوشی‌های قدیمی‌تر خود نظیر نوکیا ۶ و ۸ که سال ۲۰۱۷ تولید شده‌اند را با اندروید ۹ به‌روزرسانی کرده‌اند.

در رتبه‌های بعدی، سامسونگ و شیائومی قرار دارند که به‌ترتیب به نرخ ۸۹ و ۸۴درصدی دست پیدا کرده‌اند. مقام چهارم نیز با ۸۲درصد به هواوی اختصاص دارد و سپس سقوط آماری چشم‌گیری را برای دیگر تولیدکنندگان اندرویدی شاهد هستیم.

نرخ به روز رسانی به اندروید 9

نرخ نوسازی به اندروید ۹ به‌ تفکیک تولیدکنندگان

با‌ این‌ اوصاف، حضور نداشتن برخی از برند‌ها نظیر وان‌پلاس کاملاً مشهود است؛ وان‌پلاسی که گوشی‌های پرتعدادی روانه‌ی بازار نکرده است اما تمام گوشی‌های تولیدشده‌ی خود پس‌ از سال ۲۰۱۶ میلادی (وان‌پلاس ۳ به‌ بعد)، همگی اندروید ۹ را اجرا می‌کنند و این امر، آمار ۱۰۰‌ درصدی را برای تولیدکننده‌ی خوش‌نام چینی به‌ ارمغان می‌آورد.

از بُعد پشتیبانی‌ از گوشی‌های میان‌رده، نوکیا و شیائومی نسبت‌به سایر برند‌ها برتری دارند. درواقع در بازه‌ی زمانی موردبحث، تنها یک‌سوم گوشی‌های میان‌رده زیر ۲۰۰ دلار به اندروید ۹ به‌روزرسانی‌ شده‌اند و مابقی همچنان از نسخه‌های قبلی اندروید استفاده می‌کنند. در‌ این‌ بین نوکیا با نرخی بیش‌ از ۹۰‌درصد توانسته در صدر قرار بگیرد.

نمودار سرعت انتشار به‌روزرسانی اندروید ۹

نمودار سرعت انتشار به‌روزرسانی اندروید ۹ به‌ تفکیک تولیدکنندگان مختلف

مورد دیگر، به‌ سرعت ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها و میزان زمانی‌که کاربران باید برای دریافت نسخه‌های جدید صبر کنند، مربوط می‌شود. در زمینه‌ی اشاره‌شده نیز شاهد حضور نوکیا در ابتدای فهرست هستیم؛ بدین‌ معنی که کاربران دستگاه‌های نوکیا به‌ فاصله‌ی کمی پس‌از انتشار به‌روزرسانی‌های اندروید، طعم آن را خواهند چشید. از نگاه آماری، در کمتر از یک سال، ۹۴درصد از گوشی‌های تولیدی نوکیا به اندروید پای به‌روز شده‌اند.

از سویی، سامسونگ زمان بیشتری کاربران را منتظر نگه می‌دارد. بخش عمده‌ای از کاربران گوشی‌های سامسونگ اندروید ۹ را دریافت کرده‌اند اما برای دریافت این به‌روزرسانی بیش‌ از ۱۲ماه صبر پیشه کردند. متأسفانه این موضوع برای هواوی نیز صدق می‌کند. با‌ وجود این، شیائومی و لنوو توانسته‌اند عملکرد بهتری از خود نشان دهد و بر سر کسب مقام دوم رقابت می‌کنند.

دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع با ما و دیگر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات