سیستم عامل هانگ منگ جایگزین سیستم عامل اندروید نیست

جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام یکی از مدیران اجرایی هواوی، سیستم‌عامل هانگ منگ مخصوص گوشی‌های هوشمند نیست و جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هواوی نخواهد شد.
تبلیغات

با آنکه پیش‌تر این گمانه زنی در اذهان عمومی شکل گرفته بود که سیستم‌عامل هانگ منگ قرار است جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند هواوی شود، اما ظاهرا غول فناوری چینی برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کند. کاترین چن، یکی از مدیران اجرایی هواوی اعلام کرد که قرار نیست سیستم‌عامل هانگ منگ، جایگزین سیستم‌عامل اندروید مخصوص گوشی‌های هوشمند شود. 

براساس اعلام کاترین چن، به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل جدید برای استفاده‌ی تجاری و اینترنت اشیا مورد استفاده قرار گیرد. کاترین چن، این اطلاعات را در میزگرد خبری بروکسل اعلام کرد. اوایل خردادماه، هواوی نشان تجاری سیستم‌عامل هانگ‌منگ را ثبت کرد. به‌فاصله‌ی نزدیکی هواوی انتشار سیستم‌عامل جدیدش تا ماه آینده را تکذیب کرد

هواوی

هواوی از مدت‌ها قبل روی توسعه‌ی سیستم‌عامل جدید و اختصاصی خود برای استفاده‌ی صنعتی، کار می‌کند. در اصل چینی‌ها خیلی قبل‌تر از آنکه منازعات تجاری بین هواوی و ایالات متحده مطرح شود، توسعه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی خود را استارت زده بودند. به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل هانگ منگ از خطوط کدنویسی کمتری، یعنی حدود صدها هزار به‌جای ده‌ها میلیون خط کد نویسی که در سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند مورد نیاز است، برخوردار است. کاترین چن همچنین اعلام کرد که سیستم‌عامل اختصاصی هواوی دارای زمان تأخیر بسیار کمتری درمقایسه با سیستم‌عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند است.

البته نباید فراموش کنیم که غول فناوری چینی دقیقا در برهه‌ی زمانی‌که آمریکا این شرکت را در فهرست سیاه تجاری قرار داد، صحبت از سیستم‌عامل اختصاصی هانگ منگ را مطرح کرد. درنتیجه این تصور در اذهان عمومی به‌وجود آمد که چینی‌ها قصد دارند سیستم‌عامل جدید را جایگزین سیستم‌عامل اندروید در گوشی‌های هوشمند کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات