سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اپل در ژاپن دیسپلی

یک‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ژاپن دیسپلی که در زمینه‌ی تولید صفحات LCD گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، اعلام کرد برای دریافت بیش از ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به توافق رسیده است.
تبلیغات

ژاپن دیسپلی (Japan Display)، شرکت ژاپنی تولید صفحات LCD که از اتحاد بخش‌های تولید نمایشگر سونی، توشیبا و هیتاچی تشکیل شده، اعلام کرده که قرار است ۷۴۳ میلیون دلار کمک مالی برای نجات از ورشکستگی فراهم کنند. منابع خبری رویترز پیش از این اعلام کرده بودند اپل در این قرارداد ۱۰۰ میلیون دلار سهم دارد و ژاپن دیسپلی نیز وجود سرمایه‌گذار ۱۰۰ میلیون دلاری را تأیید کرده بود؛ اما نامی از شرکت مذکور نیاورده بود.

شرکت ژاپنی اعلام کرده بود شرکت هنگ‌کنگی اواِیسیس منیجمنت هم قرار است مبلغی بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیون دلار برای جلوگیری از ورشکستگی ژاپن دیسپلی سرمایه‌گذاری کند. البته این قرارداد شرایط به‌خصوصی هم دارد. براساس این قرارداد، «مشتری‌های اصلی» نباید از حجم سفارش خود کم کنند.

آیفون XR اپل / Apple iPhone XR

انتظار می‌رود آیفون XR یکی از آخرین محصولات آیفون باشد که از LCD استفاده می‌کند

براساس گزارش اپل اینسایدر، این قرارداد ۷۴۳ میلیون دلار سرمایه به ژاپن دیسپلی تزریق می‌کند. این شرکت در حال مذاکره برای پیدا کردن سرمایه‌گذارهای بیشتر است. دو روز پیش از انتشار بیانیه‌ی ژاپن دیسپلی، رسانه‌ها از سرمایه‌گذاری اپل در یک قرارداد برای نجات یک شرکت دیگر از ورشکستگی خبر داده بودند. پیش از این قرار بود اپل روی شرکت تایوانی TPK که در زمینه‌ی محصولات الکترونیکی فعال است، سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون دلاری کند؛ اما این شرکت ماه ژوئن از مذاکرات خارج شد.

ژاپن دیسپلی یکی از تأمین‌کننده‌های LCD آیفون بود. قراردادهای این شرکت ژاپنی با اپل ۶۰ درصد مجموع فروش ژاپن دیسپلی را تشکیل می‌دهد. ژاپن دیسپلی سرمایه‌گذاری وسیعی روی پنل های LCD انجام داده است؛ درحالی که نمایشگرهای OLED محبوبیت بیشتری در بازار پیدا کرده است. حال این شرکت مجبور است تمام تلاش خود را برای جبران عقب‌افتادگی از رقبای کره‌ای به‌کار گیرد.

هم‌زمان با عقد این قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری و افزایش تعهد بدهی شرکت ژاپن دیسپلی، اپل یک قرارداد تولید پنل‌های OLED اپل واچ با این شرکت ژاپنی به امضا رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات