گوگل در کنفرانس 8 آبان چه محصولات جدیدی را معرفی خواهد کرد؟

دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر اعلام کردیم گوگل در ۸ آبان ماه کنفرانس اختصاصی اندروید را درست هم‌زمان با کنفرانس ویندوز فون ۸ مایکروسافت برگزار می‌کند. اگر تصور می‌کنید که این کنفرانس اهمیت زیادی ندارد، سخت در اشتباه هستید. کنفرانس گوگل که تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد یکی از مهم‌ترین کنفرانس‌ها در طول عمر اندروید خواهد بود، چراکه به گفته منابع خبری مختلف محصولات بسیاری در این کنفرانس معرفی خواهد شد که همگی برای رشد اکوسیستم اندروید مهم هستند. از گوشی جدید نکسوس ساخت ال جی گرفته تا تبلت جدید نکسوس 10 که قصد رقابت جانانه با بزرگان تبلت را دارد. همچنین به احتمال بسیار زیاد نسخه جدید اندروید ۴.۲ نیز در همین کنفرانس معرفی می‌شود. با زومیت همراه باشید تا با اطلاعات بدست آمده از این کنفرانس آشنا شوید.
تبلیغات

براساس ویدیویی که برای متخصصان داخلی این شرکت به نمایش در آمده است، گوگل قصد ارایه محصولات متعددی را در این رویداد دارد. وب‌سایت TheNextWeb گزارش می‌کند که گوگل در این ویدیوی داخلی محصولات احتمالی جدید روز 8 آبان را به همراه امکانات آن‌ها مشخص کرده است.

این ویدئو در مورد مدل 32 گیگابایتی نکسوس7 به همراه نسخه سازگار با شبکه نسل سوم همین تبلت سخن گفته است. همچنین گوگل به همکاری خود با سامسونگ برای تولید ابر تبلت 10 اینچی اشاره کرده است که دارای نسخه 4.2 اندروید با نام رمز Lime Pie (پای لیمو) است و رزولوشن صفحه‌نمایش آن 2560 در 1600 با نسبت 16 به 10 و تراکم 300 پیکسل در اینچ است. پردازنده این تبلت نیز سیستم-روی-یک-چیپ جدید سامسونگ یعنی Exynos 5250 خواهد بود.

در این ویدئو به گوشی جدید گوگل که ساخته ال جی است نیز اشاره شده است. این تلفن هوشمند دارای سیستم-روی-یک-چیپ 1.5 گیگاهرتزی مدل S4 Pro APQ8064 شرکت کوالکام، صفحه‌نمایش 1280 در 768 پیکسل با اندازه 4.7 اینچ، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 8 مگاپیکسلی و باتری 2100 میلی‌آمپرساعتی است. نام احتمالی آن ممکن است نکسوس 4 باشد و از سیستم عامل اندروید نسخه 4.2 بهره می‌برد.

به گفته این منبع خبری امکانات جدید اندروید 4.2 شامل سیستم عکس‌برداری پانوراما و استفاده چند کاربر از یک دستگاه است. این امکان در ویندوز نیز وجود داشته است و شرکت‌هایی مثل بلک‌بری نیز به این مسئله توجه خاص داشته‌اند.

این کنفرانس در روز 8 آبان ماه و در شهر نیویورک برگزار خواهد شد و جمله‌ای که گوگل برای معرفی این کنفرانس استفاده کرده است این عبارت است:

The Playground is open

میدان بازی باز است

این جمله هم می‌تواند به اسم بازار این شرکت یعنی گوگل پلی اشاره داشته باشد و هم معنی باز بودن اکوسیستم اندروید را بدهد. اما به نظر من این جمله به معنای به مبارزه طلبیدن دو رقیب این شرکت یعنی اپل و مایکروسافت است و به معنی اعتماد این شرکت به محصولات خود است. باید منتظر ماند و دید که سیاست گوگل برای به دست گرفتن بازار تبلت چیست و آیا می‌تواند با نکسوس 10 و اندروید 4.2 همانند تلفن هوشمند در تبلت نیز سهم بازار خود را بالا ببرد.

آیا اندروید با نکسوس 7 و نکسوس 10 می‌تواند رقابت سنگینی با آیپد و تبلت‌های ویندوز 8 داشته باشد؟ به نظر شما بهترین سیاست مقابله با رقبایی مانند مایکروسافت و اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات