کسب امتیاز بالاتر تراشه کرین 810 نسبت به اسنپدراگون 730 در Antutu

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
نتایج بنچمارک دستگاهی از خانواده‌ی نوا ۵ هواوی، خبر از امتیاز بالاتر تراشه‌ی کرین ۸۱۰ نسبت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام می‌دهد.
تبلیغات

هواوی در آخرین روز فصل بهار گوشی‌های نوا ۵، نوا ۵ پرو و نوا ۵i را رونمایی کرد. از بین سه مدل گوشی هوشمند جدید، نوا ۵ از تراشه‌ی کرین ۸۱۰ بهره می‌برد. 

نتایج بنچمارک نوا ۵ نشان می‌دهد که تراشه‌ی میان‌رده‌ی کرین ۸۱۰ عملکرد بسیار مطلوبی دارد و موفق به کسب امتیاز بالاتری نسبت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام در Antutu شده است.

بنچمارک کرین 810 هواوی

با مقایسه‌ی تراشه‌ی کرین ۸۱۰ و اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام، به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی جدید کرین، در حال حاضر یکی از قدرتمند‌ترین تراشه‌های میان‌رده‌ی هواوی و رقیب خوبی برای تراشه‌های کوالکام است. امتیاز نهایی هواوی نوا ۵ در این تست، ۲۳۷/۰۰۰ شد. درنتیجه امتیاز کلی تراشه‌ی کرین ۸۱۰ درحدود ۱۳ درصد بیشتر از امتیاز تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام است که موفق به کسب امتیازی درحدود ۲۱۰/۰۰۰ شده است. کرین ۸۱۰ هواوی در مقایسه با کرین ۷۱۰ نیز، امتیاز بالایی کسب کرده و با مقایسه‌ی امتیازها، افزایش ۷۰ درصدی امتیاز کلی کرین ۸۱۰ نسبت به کرین ۷۱۰ مشهود است. 

از نظر پردازنده‌ی گرافیکی، تراشه‌ی جدید هواوی بسیار قدرتمند است و امتیازی درحدود ۲۵ درصد بیشتر از امیاز تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ و درحدود ۳ برابر امتیاز تراشه‌ی کرین ۷۱۰ کسب کرده است.

کرین ۸۱۰ هواوی، جدیدترین تراشه‌ی غول فناوری چینی است که دو روز قبل هم‌زمان با معرفی میان‌رده‌ی نوا ۵ معرفی شد. تراشه‌ی جدید مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده توسعه یافته و بعد از تراشه‌ی پرچم‌دار کرین ۹۸۰، دومین تراشه‌‌ی هواوی است که با فناوری طراحی لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید می‌شود. در حال حاضر گوشی هوشمند نوا ۵، تنها دستگاهی که از این تراشه‌ی جدید بهره می‌برد. 

کرین 810

باوجودی که کرین ۸۱۰ هواوی، تراشه‌ی پرچم‌دار نیست اما هواوی ادعا می‌کند که تراشه‌ی جدیدش توانسته از تراشه‌هایی همچون کرین ۹۸۰ ، اسنپدراگون ۸۵۵ و هلیو پی ۹۰ در بنچمارک هوش مصنوعی پیشی بگیرد.

کرین ۸۱۰ های‌سیلیکون، هشت هسته‌ای است و با فناوری تولید ۷ نانومتری TSMC تولید شده که مجهز به دو هسته با کارایی بالای A76 و فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کورتکس A۵ ۵ برای بهینه‌سازی انرژی با فرکانس ۱.۸۸ گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی Mali-G۵ 2 بهره می‌برد. واحد پردازش عصبی یا NPU این تراشه با مصرف بهینه‌ی انرژی و فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی موفق به کسب امتیاز ۳۲/۲۸۰ شده است. درنتیجه می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که امتیاز عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی تراشه‌ی کرین ۸۱۰ حتی از تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ بالاتر است.

تراشه‌ی جدید هواوی مجهز به شتاب‌دهنده‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی است که عملکرد بهتری در بنچمارک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ و حتی تراشه‌ی کرین ۹۸۰ از خود نشان می‌دهد و در اصل می‌توان گفت تراشه‌ای با تمرکز بر هوش مصنوعی است. شهریورماه سال گذشته، کرین ۹۸۰ ؛ نخستین تراشه مجتمع هفت نانومتری دنیا معرفی شد و در گوشی‌های پرچمداری همچون هواوی پی ۳۰ و هواوی میت ۲۰ پرو مورد استفاده قرار گرفت. 

تراشه‌ی جدید هواوی با کمک واحد پردازش عصبی یا NPU و یادگیری ماشینی، می‌تواند الگوریتم‌های یادگیری عمیق را اجرا کرده و حتی ویژگی‌هایی همچون حالت شب را برای دوربین سلفی و تصاویر پس‌زمینه با کیفیت بالا مورد استفاده قرار دهد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات