کرین 985 هواوی با مودم 5G به تولید انبوه می‌رسد

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
غول فناوری چینی قصد دارد تراشه‌های خود را با مودم 5G روانه‌ی بازار کند و در این بین تراشه‌ی کرین ۹۸۵ هواوی نیز با فرایند تولید EUV و مودم 5G به تولید انبوه می‌رسد.
تبلیغات

ماه گذشته، شایعاتی منتشر شد که هواوی میت ۳۰ اولین گوشی هوشمند با تراشه کرین ۹۸۵ و فناوری EUV خواهد بود. حال رسانه‌های تایوانی این خبر را تأیید کرده‌اند. های‌سیلیکون قصد دارد در تمامی تراشه‌های خود از مودم 5G استفاده کند تا در آینده‌ی نزدیک تمامی پرچمداران غول فناوری چینی قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G را داشته باشد. 

کرین 985

تراشه‌ی جدید با استفاده از روش FC-PoP حروف اختصاری FlipChip Package-on-Package تولید می‌شود که در آن ترانزیستورها به‌صورت عمودی چینش شده‌اند. این روش در ترکیب با فرایند UltraViolet Extreme، باعث افزایش ۲۰ درصدی تراکم ترانزیستورها خواهد شد. در نتیجه شاهد عملکرد بهتر تراشه و مصرف پایین‌تر انرژی خواهیم بود. 

انتظار می‌رود تولید انبوه تراشه‌های جدید هواوی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ آغاز شود تا هواوی بتواند گوشی‌های هوشمند خود را  در ماه اکتبر معرفی و به بازار عرضه کند. معمولا هواوی در ماه اکتبر گوشی‌های هوشمند میت خود را به بازار عرضه می‌‌کند. براساس گزارش‌های منتشرشده به‌نظر می‌رسد که غول فناوری چینی قصد دارد با معرفی تراشه‌ی جدید خود با تراشه‌ی نسل بعدی اپل A13 رقابت کند و درنظر دارد پکیج InFO به‌معنی Integrated Fan-Out را اجرا کند. این پکیج امکان افزایش تعداد کانتکت‌ها را بدون نیاز به افزایش اندازه فراهم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات