گوگل تصادفا قابلیت کنترل صوتی برای نسخه جدید Google TV را فاش کرد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون گوگل محصولی است که نتوانسته آنچنان که باید و شاید اقبال عمومی را به سمت خود جذب کند. اما شاید به‌زودی این روند تغییر یابد، چراکه به‌زودی شاهد ارائه نسخه جدید این محصول خواهیم بود. اخیراً ویدئویی به بیرون درز کرده که در واقع به معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه جدید تلویزیون گوگل می‌پردازد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کنترل صوتی و امکان اتصال تبلت و نمایش محتوا از تلویزیون روی تبلت اشاره کرد.
تبلیغات

Google TV یکی از مهم‌ترین محصولات گوگل تاکنون است. پس از تلاش مایکروسافت برای ارائه محصولی مشابه در دهه ۹۰ که البته به شکست انجامید، پروژه تلویزیون گوگل توسط غول جستجوی جهان کلید خورد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ ارائه گردید.

به دو دلیل می‌توان گفت که پروژه تلویزیون گوگل شکست خورد: سخت‌افزار گران‌قیمت و کاربرد محدود. در کنفرانس Google I/O امسال تقریباً هیچ صحبتی از آینده این محصول نشد، اما حالا یک ویدئو ار نسخه بعدی این پلتفرم (که قرار نبود فعلا فاش شود) فاش شده که در آن از کنترل صوتی رونمایی می‌گردد. با چنبن فناوری گوگل می‌تواند در زمینه کنترل صوتی با iTV اپل که مجهز به سیری است، به رقابت بپردازد.

بنا به گزارش TheNextWeb این ویدئو قابلیت جستجوی صوتی را نمایش می‌دهد. کاربران می‌توانند نام برنامه‌های مختلف تلویزیونی و فیلم‌ها را بگویند تا برنامه مورد نظر برایشان به نمایش در بیاید. همچنین کاربران می‌توانند براساس ژانر به جستجوی صوتی بپردازند و حتی اپلیکیشن‌ها را اجرا کنند یا وب‌سایت مورد نظر خود را باز کنند. یک راهنمای کوچک نیز در پایین صفحه، راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های لازم را به شکل هوشمندی ارائه می‌کند.

اگر این‌ به‌روزرسانی‌ها برای شما جذاب نبودند و آن‌ها را کافی نمی‌دانید، باید بگوییم که در این ویدئو قابلیت دیگری نیز رونمایی می‌گردد. اتصال تبلت به تلویزیون گوگل این امکان را می‌دهد تا محتوا را در نمایشگر کوچکتر آن به‌طور هم‌زمان مشاهده کنید.

گوگل هنوز درباره زمان معرفی تلویزیون خود چیزی نگفته است، اما ازآنجاکه ویدئوی معرفی این محصول هم‌اکنون آماده شده پس باید به‌زودی منتظر ارائه رسمی آن از سوی این کمپانی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات