اسپاتیفای شرکت دیگری را در حوزه‌ی پادکست تصاحب کرد

پنج‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای روز گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی از تصاحب شرکتی به‌نام پاراکست خبر داد تا از این طریق هرچه‌قدرتمند‌تر در حوزه‌ی پادکست فعالیت کند.
تبلیغات

اسپاتیفای به‌صورت رسمی اعلام کرد که موفق به تصاحب شرکت فعال در حوزه‌ی پادکست موسوم به پاراکست (Paracast) شده است. پاراکست به‌طور ویژه در محتوای سریالی جنایی، معمایی و علمی‌تخیلی تخصص دارد؛ البته فعلا هزینه‌ی پرداختی برای تصاحب پاراکست مشخص نیست.

ناگفته نماند که پیش‌تر شاهد تصاحب شرکت دیگری به‌نام گیملت مدیا (Gimlet Media) توسط اسپاتیفای بودیم؛ گیملت مدیا هم در حوزه‌ی پادکست فعالیت می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که اسپاتیفای به‌طور ویژه به‌دنبال حضور قوی‌تر در دنیای پادکست است و برنامه‌های ویژه‌ای در سر دارد. اسپاتیفای مدتی پیش انکور (Anchor) را نیز تصاحب کرد که یک اپلیکیشن ویژه برای تولید پادکست محسوب می‌شود و محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم دارد.

اسپاتیفای در اطلاعیه‌ی رسمی‌اش گفته که پادکست‌های جنایی و معمایی، امروزه محبوب‌ترین پادکست‌های موجود در این پلتفرم استریم هستند و یکی از دلایل اصلی تصاحب پاراکست، همین موضوع بوده است. 

اسپاتیفای

تمایل اسپاتیفای به تصاحب شرکتی که فعالیت درخشانی در زمینه‌ی پادکست‌های سریالی دارد، کاملا منطقی است. اسپاتیفای پیش‌تر تصاحب گیملت مدیا را به تصاحب پیکسار یا مارول توسط دیزنی تشبیه کرده بود؛ بنابراین استودیوهای موردبحث همچنان به‌صورت مستقل به حیات خود ادامه خواهند داد، اما همزمان با یک‌دیگر ارتباطات عمیقی خواهند داشت و با کمک‌ هم خواهند توانست شرکت مالک‌شان را بهتر و غنی‌تر از قبل کنند. 

هنوز مشخص نیست که پس از رفتن پاراکست زیر پرچم اسپاتیفای، اعضای تیمش همچنان در سمت خود باقی خواهند ماند یا خیر؛ بااین‌حال همان‌طور که بالاتر گفتیم، گیملت مدیا همچنان شاکله‌ی خود را حفظ کرده است و به‌صورت مستقل به حیاتش ادامه می‌دهد. 

اسپاتیفای قصد دارد در آینده ۵۰۰ میلیون دلار دیگر را نیز در حوزه‌ی پادکست سرمایه‌گذاری کند؛ بنابراین احتمالا طی ماه‌های آینده خبر تصاحب شرکت‌های دیگری را نیز توسط اسپاتیفای خواهیم شنید.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات