س‍امسونگ در انتظار رکوردی دیگر: ۷.۳ میلیارد دلار سود خالص در سه ماهه سوم سال جاری

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ برای سومین بار پیاپی رکورد سوددهی خود را شکست. بنا به گزارش مالی سه‌ماهه سوم سامسونگ باز هم رکورد کسب سود خالص توسط این کمپانی کره‌ای شکسته شده که نزدیک به دو سوم آن مربوط به بخش موبایل بوده است. در ادامه جزئیات بیشتر این گزارش مالی و پیش‌بینی تحلیلگران را مطالعه خواهید کرد.
تبلیغات

سامسونگ گزارش مالی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۲ را منتشر نموده و به نظر می‌رسد رکورد جدیدی در سوددهی این کمپانی ثبت شده است. این کمپانی کره‌ای ۷.۳ میلیارد دلار سود خالص داشته و بنا به گزارش رویترز این مقدار تقریبا دو برابر سود سامسونگ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۱ است. بیشترین عامل سوددهی این غول دنیای تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند سری گلکسی و تلویزیون‌های پیشرفته آن هستند. نمودار زیر مربوط به میزان سوددهی سامسونگ از ابتدای ۲۰۱۰ تا پایان سه‌ماهه دوم ۲۰۱۲ می‌باشد.

samsung-q3-2012-profit-1-diagram

از طرفی سامسونگ همچنان یکی از کلیدی‌ترین تولیدکنندگان قطعات برای اپل است، و کاهش قیمت تراشه‌های DRAM نیز باعث شده تا بخش موبایل این کمپانی بیشترین تاثیر را روی این سوددهی داشته باشد. بنا به گزارش رویترز در واقع نزدیک به دو سوم کل سود سامسونگ در سه‌ماهه سوم امسال مربوط به بخش موبایل بوده است.

این آزانس خبری می‌افزاید که اکثر تحلیگران معتقدند که سامسونگ چهارمین رکوردزنی پیاپی در سوددهی را در سه‌ماهه چهارم تجربه نخواهد کرد و با نزدیک شدن به تعطیات پایان سال وارد نبردی سنگین با آیفون ۵ اپل خواهد شد که احتمالا بخش بزرگی از بازار را از سامسونگ خواهد ربود.

عامل دیگری که می‌تواند مانع رکوردزنی دوباره سامسونگ در ربع پایانی سال شود، دستمزدهایی است که باید به خاطر عملکرد خوب، به برخی کارکنان خود بپردازد. این کمپانی انتظار دارد که امسال مجموعا ۲۸ تریلیون وون (معادل با ۲۵ میلیارد دلار) سود خالص داشته باشد.

سامسونگ معتقد است که سود این کمپانی در بخش موبایل بیش از دو برابر بوده، چرا که بیش از ۵۸ میلیون گوشی را روانه بازار کرده که از این تعداد نزدیک به ۲۰ میلیون واحد مربوط به آخرین پرچمدار گوشی‌های هوشمند این کمپانی، یعنی گلکسی اس ۳ بوده است.

آیا سامسونگ در سه‌ماهه چهارم نیز رکورد جدیدی در کسب سود ثبت خواهد کرد؟ به نظر شما ارائه آیفون ۵ تا چه حد روی فروش گلکسی اس ۳ تاثیر خواهد گذاشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات