پاناسونیک باریک‌ترین پروژکتور لیزری دنیا با ضخامت ۷.۵ میلی‌متر را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴
مطالعه 1 دقیقه
یکی از محصولاتی که در غرفه پاناسونیک در نمایشگاه CEATEC 2012 نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد، نمونه اولیه از ماژول باریک‌ترین پروژکتور لیزری دنیا بود. این پروژکتور که پاناسونیک آن را OIU یا واحد تصویری اپتیکال می‌خواند، قادر به پخش تصویر با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است. هنوز مشخص نیست که این ماژول باریک ۷.۵ میلی‌متری چه زمانی در پروژکتورهای بازار جای خواهد گرفت، اما بدون شک جای کار برای افزایش رزولوشن خروجی آن وجود دارد.
تبلیغات

ماژول پروژکتور باریکی که پاناسونیک نمایش داد دارای 100Lumen است، Lumen در واقع واحد تشعشع می‌باشد که برابر مقدار نوری است که از یک شمع معمولی ساطع می‌شود. با باریک‌ شدن پروژکتورها امکان استفاده از آنها در ابزارهای مختلف قابل حمل از جمله تبلت و تلفن همراه میسر می‌شود.

همانطور که می‌دانید چندی پیش، سامسونگ تلفن Galaxy Beam را با پروژکتور پیکو داخلی معرفی کرد، رزولوشن تصویر خروجی این تلفن برابر ۶۴۰ در ۳۶۰ پیکسل بود. حال با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت و شدت روشنایی تصویر پروژکتورهای کوچک ارتقاء یافته و استفاده از آنها در ابزارهای مختلف کاربردی‌تر می‌شود.

در این پروژکتور باریک، برخلاف پروژکتورهای معمولی نیازی نیست که نور از فیلتر LCD عبور کند و در عوض یک پرتو لیزر کل تصویر را اسکن می‌کند.

نظر شما در رابطه با قرار گرفتن پروژکتور در تلفن هوشمند چیست؟ چطور وجود آن را ضروری یا جذاب می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات