۲۵٪ آمریکایی‌ها در سال گذشته قربانی حفره‌های امنیتی شده‌اند

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا پژوهشی در ایالات متحده انجام شده که نشان می‌دهد ۲۵ درصد آمریکایی‌ها قربانی حفره‌های امنیتی سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین شده‌اند، این پژوهش در حالی انجام شده که طی ماه‌های گذشته سایت‌ها و سرویس‌های بسیاری با دزدی اطلاعات کاربرانشان مواجه شده‌اند.
تبلیغات

بنا به یک مطالعه جدید، طی سال گذشته از هر ۴ کاربر اینترنت در ایالات متحده، یک نفر به خاطر حفره‌های امنیتی شناسه شخصی خود را از دست داده است.

۲۵ درصد آمریکایی‌ها از سوی سازمان‌ها یا ارائه‌کنندگان سرویس‌های آنلاین پیغامی دریافت کرده‌اند که اطلاعات آنها مثل رمز عبور یا شماره کارت اعتباری‌شان به خاطر یک حفره امنیتی به سرقت رفته است.

این گزارش در حالی تهیه شده که طی ماه‌های اخیر کمپانی‌های بسیاری چون LinkedIn، eHarmony، پلتفرم رادیو اینترنتی Last.fm و Dropbox با مشکل سرقت اطلاعات روبرو بوده‌اند.

حدود ۹۰٪ آمریکایی‌ها گفته‌اند که در مقابل هکرها، ویروس‌ها و بدافزارها در دنیای اینترنت احساس امنیت نمی‌کنند. از طرفی کاربران بر روی گوشی‌های هوشمند خود احساس ایمنی بسیار بیشتری دارند. در واقع ۶۳٪ آنها معتقدند که دستگاه موبایلشان در مقابل هکرها کاملا ایمن است.

۵۷٪ گفته‌اند که هیچ‌گاه از اطلاعات دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه نمی‌کنند و ۶۳٪ از اپ‌های امنیتی برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزارها استفاده نمی‌کنند. به گفته McAfee این آمار نشان‌ می‌دهد، این که کاربران احساس امنیت می‌کنند لزوما بدین معنا نیست که ارتباط ایمنی با دنیای اینترنت دارند.

این کمپانی می‌گوید:

درست مثل وضعیت سلامتی در ایالات متحده، آمریکایی‌ها می‌دانند که نیاز به دستگاه‌های ایمن دارند ولی اقدامات لازم برای داشتن امنیت را بکار نمی‌گیرند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات