اتحادیه اروپا مایکروسافت را به خاطر عدم اجرای تعهداتش جریمه می‌کند

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا مایکروسافت را به خاطر بی‌اعتنایی به رای این اتحادیه در سال ۲۰۰۹، جریمه کند. در آن زمان از مایکروسافت خواسته شده بود تا به کاربران امکان انتخاب نصب یا عدم نصب مرورگر اختصاصی مایکروسافت (Internet Explorer) را بدهد.
تبلیغات

اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا مایکروسافت را به خاطر عدم اجرای تعهداتش درباره حکم سال ۲۰۰۹ این اتحادیه علیه مایکروسافت، جریمه کند. طی حکمی که در سال ۲۰۰۹ صادر شد، از غول نرم‌افزار دنیا خواسته شد تا به مشتریان خود این امکان را بدهد که آیا می‌خواهند مرورگر اینترنت اکسپلورر به طور پیش‌فرض روی سیستم‌شان نصب شود یا خیر. کمیساریای بخش رقابت اقتصادی اتحادیه اروپا، خواکین آلمونی، به مطبوعات گفت که یک فرایند اداری رسیدگی به نقض تعهدات مایکروسافت (که البته خود این کمپانی نیز از آن باخبر است) آغاز شده است.

بنا به گزارش رویترز، مایکروسافت باید هر طور شده خود را از این مخمصه نجات دهد، چرا که ممکن است میزان این جریمه معادل با ۱۰ درصد کل گردش مالی جهانی مایکروسافت باشد. این که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد را باید به آینده بسپاریم، اما می‌توان انتظار داشت که طی روزهای آینده وکلای حقوقی مایکروسافت دست به کار شوند و نامه‌نگاری‌ها و جمع‌آوری مدارک را آغاز نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات